Accesul la drumurile nationale, in extravilan

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (5 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

In prezent pentru un PUZ ( procedura de introducere a unui teren din extravilan in intravilan) prin Certificatul de urbanism se solicita un numar de aproximativ 12 avize din partea diferitelor autoritati ale statului. Durata medie de aprobare a unui PUZ este de 2 ani. Uneori poate dura si 4 ani.

Documentatia de obtinere a avizului din partea Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi pentru Planul Urbanistic Zonal precum si obtinerea autorizatiei de construire pe un teren aflat in extravilanul unei localitati, ar trebui simplificate.

1. Se impune NEJUSTIFICAT o distanta de amplasare a oricaror constructii, inclusiv piscine, la minim 50m de la marginea asfaltului (in baza ORDONANŢEI Nr. 43 / 1997 Republicată). O amplasare la o distanta de minim 30m, ar fi suficienta.

2. Costul realizarii amenajarii racordarii si accesului impus de CNADNR in extravilan, poate depasi 50% din costul investitiei, aproximativ 80.000 euro., in conditiile in care economia trece printr-o perioada de criza.

3. Documentatia de optinere a avizului CNADNR pentru PUZ este analizate de 3 ori: la Sectia de drumuri a judetului, apoi la Directia teritoriala de drumuri si poduri apoi de catre CNADNR la Bucuresti care ia decizia finala.

4. Ulterior, in faza de obtinere a autorizatiei de construire, procedura este reluata. Se pierde mult timp si bani, in loc sa ne concentram exclusiv asupra dezvoltarii investitiei propuse.

5. Taxarea NEJUSTIFICATA a firmelor care au acces la drumul national, pentru simplu fapt ca au acces la drumul national, desi toate costurile aferente realizarii accesului sunt suportate de catre beneficiar. Pana si firmele care obtin acces indirect, prin drum colector, trebuie sa plateasca taxe de acces la drumul national. Acest lucru este discriminatoriu. Ar insemna ca orice persoana juridica care are acces la drumul national prin intermediul drumurilor locale, sa plateasca acea taxa anuala de trecere.

6. Durata si complexitatea unui asemena proiect de acces la drumul national, descurajeaza atat firmele cat si tinerii locali si cei revenit din strainatate sa investeasca in extravilan si implicit crearea unor noi locuri de munca.

Intreaga procedura ar trebui simplificata iar taxele ar trebui eleiminate eliminate, pentru incurajarea investitorilor.

Cu stima – Ionel ANA