ANAF – sectoare bucurestene

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (27 evaluari, media: 4,96 din maxim posibil 5)
Încarc...

1.Pentru plata oricarei sume sunt actualmente necesare 3 COZI: la inspectorul implicat (pentru aflarea sumei, primirea deciziei de impunere),2.la functionarul care elibereaza documentul de plata, 3.la casierie (pentru a plati si primi chitanta)
2.Multiplicarea unui document de catre contribuabili/ cetateni – pentru uzul ANAF – este din nou IMPOSIBILA in sediile ANAF, oamenii fiind trimisi in afara sediului ANAF, uneori la distante mari, indiferent de conditiile atmosferice si de conditia fizica a persoanei ce are nevoie de multiplicare.De mentionat ca ANAF solicita la fiecare contract de inchiriere depus la ei, atasarea acelorasi cocumente justificative aflate de ja in posesia lor de la contractele precdente – carte de identitate, act de proprietate, certificat energetic, etc.) DE CE NU LE ARHIVEAZA ELECTRONIC PENTRU A LE PUTEA REUTILIZA?
3.Cumpararea timbrelor fiscale – pentru uzul ANAF – este din nou imposibila in sediile ANAF, oamenii fiind trimisi la sediile oficilor postale (de regula si fara sa se indice macar adresa postala a acestora), indiferent de conditiile atmosferice si de conditia fizica a persoanei ce are nevoie de timbre fiscale
4.Comunicarea electronica a ANAF cu contribuabilii – mai ales prin website-uri si posta electronica – este ARTIFICIAL INGREUNATA prin proceduri inutil de complicate, conceptia NEORIENTATA SPRE CONTRIBUABIL a website-ului institutiei, absenta adreselor email directe, intarzierea sau absenta raspunsurilor, etc.
4.ANAF nu doreste/ accepta sa primeasca si sa trimita ELECTRONIC unele documente uzuale (mai ales certificate fiscale, contracte de inchiriere, etc.) IMPUNAND NECESITATEA DEPLASARII CONTRIBUABILILOR LA SEDIILE LOR (CU CHELTUIALA AFERENTA DE TIMP, NERVI SI BANI !!) pentru a putea discuta fata in fata cu un functionar ANAF (care de regula nici macar nu stie/ vrea/ poate sa zambeasca – dupa ce ai asteptat la coada ca sa poti vorbi cu el !!).
5.De regula, orice contact cu ANAF (dar si cu alte institutii ale statului) implica minim 3 deplasari (plus cozile aferente) – I.pentru a te informa la sediu cu privire la documentele necesare, serviciile prestabile si costurile lor, II.pentru a depune documentele si chitantele in conditiile stabilite de prestatar, III.pentru a recupera documentul furnizat de institutie… Adaugand si mentalitatea unor functionari publici conform carora „orice cetatean este un posibil infractor”, este evident ca relatia cetatean-functionar este ANACRONIC DE INEFICIENTA si CONTRAPRODUCTIVA.
6.Exista unele institutii (de ex. Serviciul Public pentru Impozite, Taxe si alte Venituri ale Bugetului Local din Constanta, www.spit-ct.ro) care, fiind receptive de peste un deceniu la cerintele, nevoile si asteptarile contribuabililor, s-au organizat asfel incat sa consume cat mai putin timpul si nervii contribuabililor…Din pacate, experienta lor nu se poate difuza si generaliza in principal din cauza ignorantei, suficientei si rezistentei la schimbare a personalului !!! La SPITVBL Constanta accesul la ghisee se face fara cozi datorita distribuitoarelor de numere de ordine, fiecare ghiseu este monitorizat audio-video permanent, pe website se afla absolut toate datele si documentele necesare precum si transmisii live din salile ghiseelor !!! In plus, orice document este acceptat si furnizat ELECTRONIC! Daca la ei se poate, in Bucuresti de ce nu s-ar putea???