Comunicarea intre institutiile statului

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (Evaluați aceasta propunere)
Încarc...

Institutiile statului nu reusesc sa comunice intre ele, desi traim in era tehnologiei, desi Romania exceleaza in domeniul IT, desi s-au investit foarte multi bani in sisteme informatice. Noi plimbam hartii. Ultima oara ne-am lovit de acest inconvenient la depunerea dosarului de stimulent de insertie, unde ni s-au solicitat o multime de adeverinte pentru ambii parinti de la angajatori, de la casa de pensii, de la anaf. Nici o adeverinta nu se elibereaza pe loc, pentru fiecare trebuie sa astepti cateva zile. Ni s-a cerut o adeverinta de la anaf care sa certifice ca tatal a realizat venituri in 2015. Am parcurs pasii pentru a obtine adeverinta si am primit in noiembrie 2015 un document pe care scria ca nu a realizat venituri in 2015, asta in contextul in care lucreaza de zece ani fara intrerupere. Inapoi la dosarul pentru acordarea stimulentului ni se raspunde ca anaf centralizeaza in 2016 veniturile din 2015 si au primit adeverinta cu pricina la dosar.
De ce nu putem folosi cnp-ul, de exemplu, dupa care orice institutie poate obtine electronic informatiile de care are nevoie pentru a putea verifica daca persoana respectiva indeplineste conditiile?
Un alt aspect care deranjeaza, si care mi se pare chiar un abuz, este solicitarea unui extras de cont daca doresti ca plata sa se efectueze intr-un cont de card. Fie ca e vorba de indemnizatie/alocatie/stimulent, desi se completeaza codul IBAN in cererea tipizata, trebuie sa aduci un extras de cont. de ce?