Contractul standard cu turistul intre Agentiile de Turism si Turist

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (1 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Contractul ce trebuie sa stipuleze drepturile si obligatiile turistilor este deosebit de stufos, incercand sa faca referire la toate posibilitatile ce se pot ivi in relatiile existente intre o agentie de turism si clientul final. Acesta contine numeroase clauze (normale de altfel), dar care trecute toate in contractul obligatoriu cu turistul aduce acest document la 12 pagini scrise in Word – cu Times New Roman – careacter 8. Alaturi de contract ce trebuie tiparit in 2 exemplare – o agentie de turism are obligatia de a mai emite si factura fiscala in 3 exemplare, bon de comanda in 2 exemplare, voucher de cazare – minim un exemplar. Astfel pentru o singura rezervare ajungem sa printam aproximativ 30 de pagini, iar intr-un an o agentie de nivel mediu doar cu 10.000 de clienti / an ajunge sa tipareasca 300.000 hartii dintre care mai mult de jumatate sunt inutile.
Ar fi ideal daca toate conditiile puse atat agentiilor de turism cat si turistilor ar fi stipulate intr-un alt document (o lege a turismului eventual), pe care cu totii ne vom angaja sa o respectam, iar in contract sa fie trecute elementele cu adevarat esentiale – adica serviciile achizitionate si conditiile se achizitionare / renuntare la aceste servicii. Sunt singurele elemente care diferentiaza contractele intre ele. Cu cat agentia de turism este mai mare, cu atat volumul de hartii tiparite va fi mai mare. Este pacat ca atunci cand avem sisteme informatice performante, cand avem posibilitatea de a emite si facturi fiscale pe cale electronica, sa tiparim tone de hartie pentru contracte pe care sincer – majoritatea clientilor nu le citesc niciodata (desi ar trebui).