depunerea documentelor pentru obtinerea unei finantari nerambursabile pentru proiectele si programele culturale

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (2 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Depunerea unei cereri de co-finantare nerambursabila pe un proiect cultural este conditionata de o serie de proceduri administrative extrem de birocratice din care dorim sa mentionam:
– volum mare de documente si declaratii oficiale (pe propria raspundere sau de parteneriat) care trebuie semnate si depuse la fiecare sesiune de candidatura; o simplificare ar fi bifarea unor casute in formularul online sau mentionarea partenerilor direct in aplicatia online;
– depunerea tututor copiilor de pe documentele oficiale si/sau financiare cu specificatia „conform cu originalul”, cu semnatura directorului de proiect si stampila asociatiei/fundatiei aplicante (desi sunt clar copiii Xerox); este important de mentionat ca depunerea stampilei pe documente nu mai este obligatorie din 2015 cu toate aceastea au fost cazuri cand un dosar de candidatura a fost respins pe faptul ca lipsea stampila de pe unul din documentele copiate;
– depunerea unui certificat fiscal emis de ANAF in prima etapa (sau a doua in cazul AFCN); o solutie ar fi ca institutia statului sa obtina aceste informatii direct de la ANAF sau directiile de taxe si impozite locale;
– in cazul finantarilor nerambursabile pe programe europene – Ministerul Culturii cere traducerea contractului de finantare incheiat cu Uniunea Europeana la un traducator autorizat (peste 150 de pagini) din limba engleza in limba romana fara posibilitatea ca costurile de traducere sa fie incluse in bugetul proiectului; limba engleza este una de circulatie internationala si trebuie sa fie cunoscuta de toti angajatii institutiilor statului care ofera finantare (in special pe programe nerambursabile europene); este important de mentionat ca in majoritatea cazurilor, costurile de traducere autorizate sunt considerate neeligible datorita faptului ca sunt angajate inainte de semnarea contractului de co-finantare prin urmare raman in sarcina aplicantului;
– depunerea documentelor necesare dosarului de candidatura se face in unele cazuri (MC, UMP, ArCuB, CNDB) in format tiparit in 3 exemplare; aceasta cerere este una extrem de ne-ecologica, necesitand timp irosit degeaba si costuri de materiale consumabile (hartie si tonner copiator); recomandam simplificarea procedurilor prin depunerea dosarului de candidatura in sistem online (asa cum procedeaza AFCN);