Documentatia pentru intocmirea actului de identitate

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (9 evaluari, media: 4,56 din maxim posibil 5)
Încarc...

In conformitate cu prevederile art. 58, lit. g din Hotararea de Guvern nr. 1375/2006 privind normele metodologice de aplicare unitara a dispozitiilor legale privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate a cetatenilor romani, coroborat cu art. 18 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 97/2005, la fiecare cerere depusa in cadrul Serviciului Local de Evidenta a Persoanelor se solicita certificatele de nastere (original si copie) ale minorilor avuti sub 14 ani.
Ex: la expirarea, deteriorarea, furtul, unui act de identitate, unul dintre soti, se prezinta la ghiseu, in vederea intocmirii unui nou act de identitate unde pe langa toate actele se solicita si certificatele copiilor minori (copie si original).
In acel moment copii minori pot fi plecati temporar din tara cu celalalt sot, inclusiv cu certificatele acestora. Inconvenientul este faptul ca persoana solicitanta nu i se va da curs cererii, deci nu va putea avea carte de identitate, pentru simplul motiv ca nu are certificatele de nastere.
Printr-o simpla verificare a angajatilor de la ghiseu in Baza de Date Centrala numit si Sistemul National Informatic de Evidenta a Persoanelor, se poate atesta toate datele.