Inmatricularea unei masini second hand

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (87 evaluari, media: 4,92 din maxim posibil 5)
Încarc...

Am achizitionat un autoturism second hand din Germania. Pentru a obtine numere cu care sa circul pana in Romania, toate procedurile birocratice necesare s-au desfasurat intr-o singura cladire si au necesitat aproximativ 3 ore, incluzand timpul de asteptare la coada. Cand am ajuns in tara(Zalau), am trecut printr-un proces birocratic extrem de lung. Prima data am mers la RAR(Registrul auto roman), unde am stat cam 1.5 ore. Aici m-am programat din timp online, ceea ce pot spune ca e un plus. Apoi am mers la CEC Bank pentru a plati o taxa de inmatriculare. Apoi am mers la un birou care se ocupa cu obtinerea dosarului ce trebuie dus la Finante(sau ANAF) si la Primarie. Am depus dosarul la Finante si mi s-a spus sa revin cam in 2 ore. Am mers la primarie, m-am invartit intre ghisee pentru a plati 2 taxe si pentru a depune dosarul. Noroc ca aici am primit dosarul inapoi in 10 minute. Am asteptat 1.5 ore si m-am intors la Finante. Am luat dosarul si am plecat la biroul unde mi s-au facut dosarele. Am primit un al treilea dosar obtinut din primele doua cu care a trebuit sa merg la politie. Am ajuns la politie, dar se pare ca tocmai se incheiase programul si trebuia sa ma intorc in alta zi. Am revenit a doua zi si am rezolvat in 30 de minute. Problema pe care o ridic nu e neaparat statul la coada sau numarul mare de hartii ce trebuie sa le duc. Practic am avut doar buletinul si documentele masinii. Situatia suparatoare e ca trebuie sa alerg intre mai multe puncte din oras, unele chiar in zone diametral opuse. Pentru Zalau nu e o problema asa de mare, nefiind un trafic semnificativ sau distante imense. Dar ma gandesc ca aceleasi probleme le intampina cetateni din orase mult mai mari, cu trafic infernal, si nu e chiar placut sa stam ore intregi in trafic, pentru a obtine de la un anumit ghiseu o banala hartie in 2 minute. Ar fi ideal sa avem ceva asemanator cu ce am intalnit in Germania, adica o singura locatie pentru toate aceste documente ce trebuie obtinute. Cu numar de ordine, afisaj electronic al urmatorului numar, cu biroul X in care e invitata acea persoana, cu intervalul orar in care fiecare numar este estimat sa fie „strigat”. Mi se pare foarte eficient si civilizat. In acest mod, cei implicati vor stii cam cand vor fi chemati si vor putea sa isi organizeze timpul in consecinta. Nu sunt specialist, dar banuiesc ca s-ar putea reduce din numarul de pasi, spre exemplul taxa la CEC Bank, prin introducerea platii online. Faptul ca am reusit sa ma programez online la RAR a scazut semnificativ timpul total.