Înregistrare companie Registrul Comerțului și ANAF

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (4 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Pe lângă atmosfera total descurajatoare din cadrul Registrului Comerțului, toate cererile dumnealor tipizate sunt foarte greu de deslușit.
Cererile au fost optimizate astfel încât o singură cerere să poată fi completată fie că vrei să îți faci o firmă, să modifici actele firmei actuale și o multitudine de alte cazuri. Puteți vedea aici cum arată o cerere http://www.onrc.ro/templates/site/formulare/11-10-150.pdf.
Ce ar trebui să înțeleagă un om normal, care nu a mai fost expus la genul acesta de documente? Fără ajutorul unui avocat, probabil nu mare lucru.
Aceleași cereri ar putea fi completate pe internet, cu datele inserate automat intr-un PDF care ar putea fi printat de utilizator. Nici macar nu ar fi nevoie ca Registrul Comertului să modifice ceva, ei ar primi aceleași foi îndosariate, doar că pentru cei care înregistrează firma ar schimba totul. Procesul de înființare nu e unul greu, problema e că nimeni nu îți spune toți pașii și informațiile sunt disparate.
Apoi aceleași lucruri le întâlnim și la ANAF, pentru că aceste 2 instituții nu se pot sincroniza, e nevoie de cineva care să le facă legătura.
De curând am dorit să completez obiectul de activitate al firmei mele (acele coduri CAEN bizare). Am redactat o Hotărâre AGA pentru modificare pe computer, am printat-o ca să fie atașată la dosarul de la Registrul Comerțului, doamnele au atașat-o la dosar pentru a fi publicată în Monitorul Oficial, apoi cineva a trebuit să redactilografieze toată Hotărârea, cap-coadă, ca aceasta să fie publicată. Când puteau să aibă textul în format editabil, trimis pe portalul ONRC. Dacă aceasta nu e ineficiență, nu știu ce ar putea fi.
Sper ca aceste proceduri să fie schimbate, pentru că e atât de simplu în 2016 să faci asta încât devine din ce în ce mai frustrant ca aceste instituții să se schimbe atât de greu.