Lipsa de comunicare. Primarie vs Finante vs Registrul Comertului

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (1 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Aceasta lipsa de comunicare intre institutii apare in multe situatii, si duce la timp pierdut pentru toata lumea, cheltuieli inutile, stres pentru functionar si cetatean.
Exemplu:
1. 2014: Merg la Registrul Comertului si depun documentatia necesara inchiderii unui punct de lucru.
2. 2014: Merg la Registrul Comertului si ridic hartia doveditoare ca punctul de lucru a fost inchis.
3. 2016: 2 ani mai tarziu primesc scrisoare amenintatoare de la Primarie ca nu mi-am platit taxele catre Primarie in ultimii doi ani pentru respectivul punct de lucru (taxa publicitate stradala, taxa alimentatie publica etc.).
3. Merg la Primarie. Numar de ordine. 40 de minute mai tarziu explic situatia. Ridica din umeri si spune ca trebuie sa platesc 675 lei. Le spun ca nu voi face asta. Le spun ca sunt de acord sa platesc 75 de lei, pentru perioada pro-ratata in care punctul respectiv a fost in realitate deschis. Mi se spune ca nu se poate. Insist. Mi se spune in final ce documentatie sa aduc pentru a dovedi veridicitatea situatiei expuse.
4. Vin in alta zi la Primarie, cu toata documentatia doveditoare. Numar de ordine. 40 de minute mai tarziu, le povestesc inca o data situatia si depun actele. Urmeaza negocierea: ‘pai daca nu vreti sa platiti 675, platiti 375, va taiem un an din cei 2 de datorii’. Nu sunt de acord, spun ca platesc doar suma corecta calendaristic, adica 75. Se consulta cu o colega. Si e de acord cu varianta mea.
5. Merg la casierie sa platesc cei 75 de lei. Dureaza 30 de minute, coada.
6. Merg la un alt ghiseu cu dovada platii pentru a ma sterge din baza de date a datornicilor. Alte 20 de minute.
Si punem pariu ca peste un an doi o sa vina iarasi scrisoare cum ca am datorii?!

Rezolvare pentru aceasta situatie punctuala, dar adaptabila la multe altele: O baza de date comuna intre institutii. Ok, sa zicem ca nu se poate asta. Atunci, plan B: cum ar fi daca la fiecare final de luna Registrul Comertului ar trimite un mail catre Primarie, in care ar zice: „Luna asta au fost inchise urmatoarele puncte de lucru: x,y, z. Sa le stergeti va rog si din baza voastra de date, sa nu mai apara cum ca va datoreaza taxe de acum incolo”.