Obtinere carte identitate sau pasaport pentru minorii cu varste intre 14- 18 ani

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (5 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Buna ziua ! Zilele trecute am aplicat la ambasada pentru obtinerea unui buletin de identitate(primul ) pentru copilul meu in varsta de 15 ani . Mi s-a spus ca pentru a cere acest lucru am nevoie de adeverinta de la scoala unde invata, in Olanda, tradusa si apostilata(?? apostilata unde ? In Romania? ) pentru a demonstra ca nu putem sa mergem in Romania sa facem pasaport . Evident ,nimeni nu si -a pus problema costurilor unei astfele de calatorii . De asemnea ,ptr a cere pasaport ,trebuie sa imi fac si eu un pasaport ,ceea ce mi s-a parut o mare prostie, avand in vedere ca eu circul de 6 ani cu buletinul in Europa .

mai jos aveti email ul primit de la ambasada la data de 17 februarie 2016

„Informativ, va transmitem si informatiile referitoare la obtinerea primei carti de identitate. Astfel, minorii (între 14-18 ani), cetăţeni români cu domiciliul în România, care se află în străinătate şi care, din motive obiective (se află la studii, urmează un tratament care nu permite întreruperea acestuia, prestează o activitate care nu permite deplasarea în ţară ş.a. ) nu se pot prezenta în ţară pentru a solicita eliberarea primului act de identitate, pot depune cererea şi documentele necesare la misiunile diplomatice. Minorul depune cererea pentru eliberarea actului de identitate, însoţit de unul dintre părinţi sau de reprezentantul său legal. Dovada identităţii şi a cetăţeniei române, în cazul minorului căruia nu i s-a eliberat primul act de identitate, se face cu certificatul de naştere si pasaportul acestuia , iar dovada adresei de domiciliu se face cu actul de identitate al părintelui la care locuieşte statornic sau cu actul de identitate al reprezentantului său legal.

Pentru solicitarea unei cărţi de identitate, minorul care nu se poate deplasa în ţară şi ai cărui părinţi au domiciliul în România, va depune la misiunea diplomatică următoarele documente:
a) ,,cererea pentru eliberarea actului de identitate” , semnată de minor şi de unul dintre părinţi sau de către reprezentantul său legal;
b) documentul eliberat de autorităţile străine ori de alte instituţii din străinătate din care să rezulte motivul pentru care nu se poate deplasa în ţară – documentul trebuie apostilat, tradus in limba română (http://haga.mae.ro/node/883) şi apostilată traducerea;
c) certificatul de naştere, in original
d) actele de identitate valabile ale părinţilor, in original
e) certificatul de căsătorie al părinţilor sau hotărârea judecătorească, definitivă şi irevocabilă, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, in original
f) documentul cu care părinţii fac dovada adresei de domiciliu din România;
g) cinci fotografii mărimea ¾ cm. având la bază o bandă albă de 7mm;

Persoana care solicită actul de identitate va indica o persoană de contact din România care se va prezenta la Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor pe raza căruia solicitantul are domiciliul, pentru achitarea contravalorii taxelor prevăzute a cartii de identitate a timbrului fiscal. Datele persoanei de contact, respectiv numele, prenumele, adresa de domiciliu şi numărul de telefon, vor fi menţionate pe verso-ul cererii de eliberare a actului de identitate.

În cazul în care solicitantul nu poate indica o persoană de contact din România, va contacta Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor pe raza căruia părinţii au domiciliul şi va solicita numărul contului în care poate plăti taxele legale precum şi cuantumul acestora. Plata taxelor se va putea face prin transfer bancar, urmând ca la dosar să depună documentul eliberat de bancă prin care se confirmă efectuarea transferului, tradus în limba româna ”

Va multumesc anticipat, Mariuca