Planuri (de paza, intervenție, evacuare, în caz de cutremur, etc.)

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (1 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Diferitele planuri stabilite în baza legislației specifice ( ca vorbim de cele din zona pazei obiectivelor sau aferente situațiilor de urgenta) presupun un proces de avizare/aprobarea de către unitatea competenta teritorial a Ministerului Afacerilor Interne.

Propunerea este de a se utiliza aceeasi abordare ca a Homeland Security din SUA, în sensul de a se crea un portal care se poate accesa de pe site-ul MAI și unde sa putem completa câmpuri prestabilite ale planurilor menționate anterior.

Ca și avantaje exceptând partea de reducere a birocratiei:
1. Planurile se pot actualiza permanent și pot fi certificate mult mai usor de autoritatea competenta;
2. Pentru planurile pe situații de urgenta (și nu numai) scopul este de a pune la dispoziția MAI/ISU informați detaliate și care sa fie utilizate în caz de intervenție la obiectiv (va fi mult mai ușor de a utiliza o baza de date informatica și de a te pregăti în ceea ce privește caracteristicile intervenției intr-un obiectiv decât sa cauți periodic niște planuri în arhiva); totodată, va fi mai ușor sa pastrezi aceste planuri la zi, sa ai de exemplu listele cu substanțe periculoase updatate în timp real, iar printr-o notificare electronica ISU sa știe ce cantități ai, când urmează sa faci următorul transport, traseul, etc;
3. Interesul nostru ca și beneficiari ai unor servicii externe (paza, serviciul privat de pompieri) este de a se face din partea autorităților competente și a unor verificări incrucisate; noi sa declaram în aceste planuri informații detaliate privind personalul utilizat în paza de exemplu, iar ITM-ul sa verifice respectarea condițiilor de angajare; e o mare problema pentru noi, vorbim la nivel de multinaționale, când se utilizează in prestarea serviciilor, de către furnizori, a unor persoane fără forme legale întrucât riscul/potențialul apariției unor incidente creste exponential și se transfera către noi.

Este foarte complexa activitatea, ca si beneficiari ai activităților din zona de competenta a Ministerului Afacerilor Interne ( ca vorbim de paza obiective, situații de urgenta) și sunt foarte multe de discutat. De aceea propunerea este de reducere a documentelor (mai ales a planurilor) pe hârtie și de a utiliza o forma electronica a acestora.