Plata taxe

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (85 evaluari, media: 4,87 din maxim posibil 5)
Încarc...

Ca sa platim taxele de infiintare ONG/FIRMA/PFA acestea se pot plati la CEC, la trezorerie sau posta. Am prefera pentru orice taxa pe care o avem de platit sa se poata efectua printr-un serviciu de plata cu cardul sau prin internet banking cu transmitere a documentelor platite de catre institutia beneficiara prin posta la adresa de livrare mentionata a celui care face cererea. De asemenea sa existe o explicatie clara, online, despre toate taxele care trebuie platite si acte privind o anumita procedura.
De exemplu pentru obtinerea unui cazier fiscal programul e pana pe la ora 15 si nu se poate ridica decat in persoana sa prin imputernicire notariala. In consecinta daca lucrezi pana la ora 17 nu poti sa mergi in persoana sa-l ridici si o imputernicire te costa 40 de lei. In loc sa se poata plati o taxa de 5-10 lei online si certificatul sa vina prin posta acasa.
De semenea dorim prelungirea programului institutiilor publice maca intr-o zi pana la ora 20:00, deoarece foarta multa lume nu poate sa lipseasca de la munca ca sa poata sa ajunga la Institutiile statului sa ridice sau sa depuna acte.
De asemenea, in majoritate statelor europene depunerea documentelor pentru infiintare firme si alte proceduri se pot realiza si online, din confortul casnic, la noi nu exista aceasta posibilitate.
O alta problema ar fi rezervarea denumirii pentru ONG-uri. pentru rezervarea denumirii pentru ONG trebuie trimis prin posta chitanta taxa rezervare denumire precum si cererea de rezervare in Bucuresti. Nu inteleg de ce nu se poate face o simpla plata cu cardul si un formular online de cerere.
O alta problema ar fi infiintarea unei scheme clare cu birourile dintr-o institutie. De obicei alergam si intrebam pe holuri, sau la informatii dupa 10-15 min de stat la coada unde trebuie sa ajungem cu o hartie, in loc sa fie un panou clar cu aceste informatii. O alta problema ar fi atitudinea sictirita a unor functionari publici atunci cand ceri anumite informatii. Ar trebui ca fiecare om care vine intr-o institutie publica sa poata evalua calitate serviciilor functionarilor (prin chestionare fizice sau online) daca doreste, si pe baza acestori evaluari, trimestriale anumiti angajati sa fie dati afara din institutii in urma multor evaluari negative.
O alta problema ar fi „mafia” consultantei din institutiile publice. Foarte multe institutii cer o anumita ordine de punere a actelor in dosar, daca ei sunt acolo platiti din banii publici le e greu sa le aseze ei? De foarte multe ori suntem trimisi la ceva birou de consultanta din cadru institutiei (repet institutie de stat) unde trebuie sa platesti o taxa sa-ti aseze niste acte intr-un dosar sau daca vrei sa intrebi daca un act e redactat corect. Nu inteleg, daca e birou de consultanta pentru asa ceva in institutie de stat de ce trebui platita o asezare de acte sau o intrebare daca un act e redactat ok ? (asezarea de acte sa plateste la Inspectoratul de politie Brasov si intrebarea daca un act e ok se plateste la Registru Comertului Cluj, traite pe pielea proprie).
De aemenea, pentru obtinerea de caziere de orice gen, acte de orice gen (gen adverinta CNAS) de ce se pot efectua cele mai multe doar in judetul de resedinta la administratia CNAS sau ANAF de care aparti? Intrebarea este retorica asteptam solutionarea ei ca sa nu mai trebuiasca sa facem drumuri de 100 de km ca sa platim o taxa sau sa scoatem o hartie.
Lista s-ar putea transforma intr-un roman va rog sa-mi scuzati numite greseli, din viteza, nu am stat sa corectez textul.