Platforma online pentru sesizari/petitii catre autoritati

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (25 evaluari, media: 4,80 din maxim posibil 5)
Încarc...

In momentul in care vreau sa trimit o sesizare (de exemplu faptul ca au aparut niste gropi in asfalt sau ca pe marginea drumului este gunoi neridicat de saptamani) am urmatoarele posibilitati
– trimit un e-mail catre responsabili sau catre o autoritate de control. Personal nu am primit niciodata un raspuns la vreun e-mail trimis desi am trimis catre diverse institutii: ANPC, CNADNR, Consiliu judetean
– dau un telefon. In mod invariabil ori nu se raspunde la telefon ori discutia se termina cu faptul ca trebuie sa depun o petitie scrisa la sediul institutiei
– scriu o petitie si o depun personal. Este un mod ineficient de lucru din urmatoarele motive
a.) din momentul in care observ un eveniment pana depun o petitia evenimentul poate sa nu mai fie relevant sau nu la fel de relevant (gunoiul se poate strange)
b.) deplasarea pana la institutia respectiva si timpul necesar redactarii plus depunerii sesizarii face ca motivatia depunerii de asemenea sesizari sa scada destul de mult. Sistemul este practic ineficient, timpul fiind o resursa importanta in ziua de astazi.
c.) Daca vreau sa sesizez un eveniment petrecut in coltul celalalt de tzara (sunt in concediu de exemplu) ce fac? Imi petrec o parte din concediu umbland cu petitia la institutii in loc sa am un mecanism usor de sesizare?

Asadar, pentru rezolvarea celor de mai sus propun urmatoarele:
– o aplicatie pentru telefonul mobil de pe care oricine sa poata face sesizari care sa fie oficial inregistrate in bazele de date ale statului. Starea sesizarilor sa poata fi monitorizara in fazele procesarii (trimisa, primita, inregistrata [vad si nr. de inregistrare], in curs de evaluare, evaluata, resolvata [pot sa vad si rezolvarea]).

Avantajele unei asemenea aplictatii sunt urmatoarele:
– accesibilitate reala pentru toata lumea in a semnala ceea ce nu merge bine, trebuie imbunatatit, etc
– trasabilitate: pot sa vad in mod transparent ce se intampla cu petitiile trimise
– centralizare: se poata vedea la nivel national ce petitii sunt trimise, care sunt cele mai dese tipuri, durata medie de rezolvare, etc. Practic aplicatia poate avea si rolul de unealta de evaluare si analiza a problemelor cetatenilor dand flexibilitate autoritatilor sa se ajusteze in timp real pe problemele ce apar. poate fi si o unealta excelenta de statistica.
– responsabilizeaza cetatenii dandu-le posibilitatea sa participe efectiv si eficient la imbunatatirea situatie locale si prin reflexie a celei nationale.

Deja exista aplicatii de genul asta: CivicAlert, Let’s do it Romania (pentru semanalare deseuri aruncate) insa sunt pe anumite nise, nu sunt conectate in timp real cu administratia si la urma urmei nu sunt promovate la nivel national si acceptate in mod efectiv ca o unealta de comunicare cu administratia.
Sunt doar niste initiative civice laudabule de la care se poate porni pentru a dezvolta o initiativa publica extrem de eficienta si inovativa.

Note de fina:
– sistemul actual bazat pe telefon, e-mail, deplasare poate sa ramana intrucat nu toata lumea va sti sa foloseasca aplicatia de pe telefon sau poate nu are telefon.
Insa in contextul in care telefonul mobi este prezent in buzunarele aproape a tuturor cetatenilor, cred ca majoritatea vor folosi o asemenea aplicatie.
Ar fi un lucru extraordinar pentru cetateni, administratie si bununl mers al lucrurilor daca am avea aceasta platforma pentru petitii si sesizari catre autoritati. Practic o administratie deschisa catre cetateni care vor deveni mai responsabili si mai increzatori in administratie. Transparenta genereaza incredere.