Receptie unica si sistem de bon de ordine in fiecare institutie publica

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (2 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Momentan in majoritatea institutilor publice fie ca vorbim despre administratii locale si centrale, spitale, politie, etc nu exista un sistem eficient de interactiune cu cetateanul. Cine are de rezolvat ceva umbla pe la diverse birouri, intreaba si asteapta pe ici-colo fara a exista un flux clar de lucru.

Propun urmatoarele:
– fiecare institutie sa aiba o receptie ca si punct unic de interactiune cu institutia.
– accesul la receptie se face pe baza de bon de ordine. Asta presupune ca institutia are nevoie si de o sala de asteptare.
– cetatenii nu mai au access in birourile, pe culoarele institutiei ci doar la receptie.
– pentru rezolvarea unei probleme se discuta cu receptia, care este interfatza dintre cetatean si sistemul din spate (angajatii institutiei, procesul intern de lucru, etc).

Astfel se elimina neclaritatile din proces, controlul accesului, ordonarea cererilor si stresul cetateanului care nu are nevoie sa stie la ce birou se rezolva problema X. Asta este o bucatarie interna a institutiei.

La fel se elimina si interactiunea directa cetatean functionar care este generatoare de spaga, si de multe ori de stres pentru functional si cetatean. Functionarul lucreaza „in spate” pe fluxul intern de lucru initial de receptie.

Avem un singur front-office (receptia) si back-office-ul poate sa isi faca treaba in liniste si focusat.