Semnatura digitala – Eficientizarea interactiunii dintre cetateni si entitati administrative sau comerciale.

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (5 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

In prezent nu exista un sistem uniform de interactiune intre cetateni si orice alta entitate cu care interactioneaza. Astfel, atat fiecare brat al administratiei, cat si companiile au diverse forme de proceduri si metodologii, cu ghisee comune, altele mai putin comune, personal care poate asista in doar jumatate din procedura, s.a.m.d. Majoritatea acestor proceduri se desfasoara pe hartie, lucru care ingreuneaza procesarea, indosarierea si centralizarea.

Un sistem uniform de semnatura digitala unica fiecarui cetatean care sa functioneze cross-platform (acceptat de catre toate institutiile statului, dar si de companii) ar elimina mare parte din haosul birocratic. Mai departe, administratia poate crea o platforma unde indivizii pot depune digital toate documentele necesare oricarei activitati, de la deschiderea unei companii la plata taxelor si impozitelor, si la orice serviciu de care cetateanul ar putea avea nevoie. Astfel, fiecare cetatean ar avea un loc centralizat, unic, sigur si eficient pentru interactiunea cu administratia, iar administratia poate vedea oricand cu maxima transparenta toate aceste documente.

Mergand mai departe, semnatura digitala poate fi piatra de temelie pentru multe dintre of-urile cetatenilor in Romania moderna: votul digital (un sistem bun elimina complet frauda electorala), forumuri reale de interactiune intre administratie si cetateni – petitii, initiative legislative, consultarea populatiei in aspecte cheie ce tin de dezvoltarea socio-economica a Romaniei, reducerea fraudei fiscale (un sistem digital este mult mai usor de monitorizat si centralizat; chiar si la nivel macroeconomic, analiza de date poate arata unde dispar fonduri si indica diverselor institutii pietrele sub care trebuie sa caute).