HG 130 din 2005 actualizata

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (149 evaluari, media: 4,62 din maxim posibil 5)
Încarc...

Conform HG 130/2005 si LG 295/2004 actualizata, pentru persoanele ce au deja drept de port, detinere, folosire arme de foc (permis de arma) la fiecare noua arma pe care intentioneaza sa o achizitioneze trebuie eliberata o autorizatie de procurare de catre SAESP. Aceasta presupune un dosar care tot timpul, invariabil, are aceeasi componenta, la acelasi solicitant : chitanta taxa platita, copie CI, copie permis arma, cerere tip, copie carnet vanatoare sau adeverinta sau certificat colectionar sau atestat intructor in poligon, dupa caz. Atata timp cat cetatenul detine dreptul de port, folosire arme, are un permis valabil de arma si figureaza in baza de date a MAI, aceste teancuri de acte, sunt inutile si permanent aceleasi solicitate, cu toate ca ele exista in posesia politiei de la primul dosar de autorizare. Mai mult decat atata, permanent lucratorii DAESP-IGPR , SAESP-DGPMB sau cateodata si SAESP din IPJ-urile teritoriale nu respecta termenele de eliberare autorizatie, ce implica aprobarea unui dosar de acest gen, mai sus amintit, (30-45 zile termen legal) motivand ca nu au timp, fapt ce favorizeaza ,,mica coruptie,, fiind de notorietate ca daca lucratorul de politie responsabil este ,,atentionat,, autorizarea este eliberata in timpul legal. Acesta este deja un lucru notoriu in randul posesorilor de arme in special din mun Bucuresti unde tergiversarea eliberarii unei autorizatii de procurare arme unei persoane ce are dreptul acesta dobandit initial prin alta procedura, dureaza chiar si pana la un an de zile, chiar daca legea prevede maxim 45 zile. Avand deja permis de arma valabil, fiind autorizat, este normal ca achizitia unei noi arme sa se faca in mod normal de la persoanele juridice, armurieri pe baza permisului de arma ( nu in urma unei noi autorizari cu aceleasi copii dupa aceleasi acte de fiecare data) si ulterior sa se prezinte la biroul de politie pentru inscrierea armei achizitionate in permis, in interval de 5-10 zile , asa cum este prevazut si in legea actuala. In acest mod nu numai ca se face economie de timp a cetatenului care deja fiind autorizat sa detina si foloseasca arme, este obligat sa faca drumuri la birourile politiei ce sunt deschise doar de 2 ori pe saptamana pentru public, dar lucratorii de politie responsabili cu eliberare acestor autorizari ce sunt un numar foarte mare, pot fi insarcinati cu adevarate misiuni specifice ( combaterea braconajului, depistarea armelor ilegale, etc) si nu cu activitati de secretariat si nu in ultimul rand se elimina contactul cu lucratorul de politie in acest caz care asa cum am aratat mai sus, nu de putine ori, primeste foloase necuvenite cu titlu de mita din partea cetatenului disperat de birocratie, doar pentru a elibera iin termen legal o autorizatie de procurare arma, unei persoane ce are deja in posesie arme si detine permis, Acest aspect a mai fost discutat, dar principalul oponent al schimbarii a fost DAESP-IGPR din motive lesne de inteles ( dispare ,,mica ciupeala,, care se ridica si la 300 eur/dosar ) ce invoca un aberant motiv de control, fara a justifica prin ce se materializeaza efectiv acest control al armelor. Avand in vedere ca ceteanul solicitant are deja autorizarea initiala si detine dreptul de port, folosire , detinere arme, de ce mai este necesar ca la fiecare noua arma care o achizitioneaza sa treaca prin supliciul aceluiasi dosar de eliberare autorizatie procurare arma? Este suficient de drastic procesul initail de autorizare obtinere drept port, detinere, folosire arme, armele ce se comercializeaza sunt vandute numai prin intermediul armurierilor cf legii si sunt inregistrate nu numai in registrele politiei in mod traditional cu pixul, dar inclusiv in baza de date electronica a politiei, RNA. Aceasta procedura invechita, mentinuta cu cerbicie de catre DAESP-IGPR, in fond incurajeaza mica coruptie, asa cum am aratat mai sus, pune in pozitie de superioritate fara drept, lucratorului de politie care elibereaza cand are chef respectivele autorizatii.