Legea cu articol unic pentru ELIMINAREA birocrației

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (15 evaluari, media: 4,80 din maxim posibil 5)
Încarc...

Soluţia pentru cât mai puţine hârtii este extrem de simplă !
Și nu se referă la probleme sau obstacole punctuale, cum sunt majoritatea propunerilor pe acest site.
Propun o soluție GLOBALĂ, pentru tot ce înseamnă birocrației în România, indiferent de domeniu, de formular, de instituție, de solicitant al unui serviciu – persoana fizică sau juridică.

Propun o lege cu doar un articol și un regulament de aplicare la fel, cu doar un articol:

LEGEA PRIVIND ELIMINAREA BIROCRAȚIEI.

ART. UNIC:
ESTE INTERZIS ORICĂREI INSTITUȚII SĂ SOLICITE PERSOANELOR FIZICE SAU JURIDICE ROMÂNE INFORMAȚII CARE EXISTĂ DEJA ÎN BAZELE DE DATE ADMINISTRATE DE ORICARE DIN INSTITUȚIILE DE STAT.

REGULAMENT DE APLICARE:

ART. UNIC.
LEGEA PRIVIND ELIMINAREA BIROCRAȚIEI VA INTRA ÎN VIGOARE ÎN TERMEN DE 180 DE ZILE DE LA DATA PUBLICĂRII ÎN MONITORUL OFICIAL.

Argumentație.
Legea nu e inventată de mine. A fost adoptată în Estonia prin 1995 și a transformat acest stat în, poate, cel mai informatizat stat din lume. În mod cert Estonia are societatea informațională cea mai dezvoltată din Europa, încă din 2005-2010.

Gândiți-vă ce înseamnă de fapt, birocrația. Orice cerere, solicitare a unui serviciu asigurat de oricare din instituțiile statului, se concretizează, dincolo de cererea-tip și identificarea persoanei, intr-un nenorocit de dosar care pur și simplu, e plin de acte cărate și adunate de solicitant, de la diverse alte instituții ale statului.
Sau, diversele declarații și formulare fiscale, analog, sunt pline de tot felul de date care deja există într-una din bazele de date administrate de instituțiile statului.

Interzicându-li-se autorităților să mai solicite astfel de date, într-o primă etapă, autoritățile statului vor simplifica formularele solicitate pentru diverse operațiuni, pentru a extrage datele ce pot fi obținute din alte baze de date, apoi vor încheia diverse protocoale pentru schimb de date și informații care vor trebui să circule între ele, pentru că va interzis să mai fie solicitate persoanelor fizice sau juridice.

În etapa a doua, în mod cert, fiecare autoritate a statului va reevalua tot necesarul de acte pe care, acum, în mod simplu și nonșalant le solicită persoanelor. Și sigur vor descoperi că nu e nevoie chiar de toate…. Singure vor eficientiza fiecare procedură, fiecare formular, fără să ne mai batem noi cetățenii, capul să le facem propuneri, sau să se mai chinuie cine știe ce comisie de eliminare a hărtiilor….

Iar ca efect corolar, vom avea în termen mediu o societate informațională mult mai dezvoltată, căci instituțiile statului vor descoperi rapid că e mai eficient să conectezi online două baze de date decât să soliciți date prin email sau suport de memorie. Iar o societate informațională dezvoltată, e destul de incompatibilă cu corupția funcționarilor de stat, corupție care are ca alimente de bază lipsa transparenței și complexitatea dosarelor constituite pentru orice solicitare….