Propunere generala

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (6 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Se da LEGE, cu un simplu paragraf:
„Nici o institutie/administratie publica nu are voie/dreptul sa ceara unui cetatean nici un document ce deja se afla in posesia unei institutii/administratie publice!”
Astfel orice institutie este obligata sa-si creeze (intern) procesul de lucru, astfel incat ele sa-si ceara/acceseze intern documentele de care au nevoie.
A doua chestie care as face-o:
As interzice prin LEGE, plimbarea dosarului intre ghiseele aceleiasi institutii.
Ce se intampla acum? In loc sa depui actele la un singur ghiseu, si angajatii institutiei sa aiba un proces prin care sa obtina toate avizele intern, si tu doar sa ridici rezultatul, ei te plimba de la un ghiseu la altu, sa obtii semnaturi si stampile. Si la fiecare ghiseu, fiecare isi opreste cate o copie, sa-si asigure fundurile. Nu tata, fa un ghiseu care sa-ti verifice actele depuse, si dupa…sa-si faca ei intern treaba!
Daca astea nu se fac in LEGE, degeaba.
De asemenea: in loc sa depui acte peste acte (adeverinte de la locurile de munca din ultimul an, copii dupa buletine, copii dupa certificate nastere, declaratii pe propria raspundere ca nu ai alte venituri decat cele prezentate, etc), oare nu e mai simplu cu o cerere depusa personal si apoi statul sa-si verifice toate in sistemele proprii? Din moment ce toate actele solicitate de institurii sunt in mod obligatoriu emise de alte institutii ale statului, nu vad motivul pentru care contribuabilul e obligat sa fie curierul ne-remunerat al institutiilor – aceste institutii sa-si transfere singure actele/informatiile de care au nevoie. Sa se apeleze la cetatean NUMAI in cazurile in care informatiile lipsesc, sau cazuri exceptionale.