Transferul de proprietate auto

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (25 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

1. Nicaieri in Europa nu mai este necesar un contract de vanzare cumparare pentru instrainarea unui autoturism, de aceea pot spune ca marea majoritate a autoturismelor SH din import, inmatriculate in ultimii ani in Romania, au fost inmatriculate cu contracte false! Da, cei ce le-au inmatriculat au facut un fals si un uz de fals dupa legea romana. In Germania, Franta, Italia, Spania, Belgia, Olanda, Austria, nimeni nu mai sta sa-ti scrie un contract de vanzare cumparare. Primeste banii, iti da cheile si cartea masinii, si esti proprietar. Cu cartea masinii te duci la biroul de inmatriculari din orasul tau si iti iei numere definitive, sau daca o cumperi de la mare distanta, iti iei numere provizorii, in ambele cazuri in 5 minute. Cel ce o inmatriculeaza isi antreneaza raspunderea, fara sa mai fie nevoie de atat de multa birocratie, ca la noi.

Da, o masina se vinde ca un TV sau un telefon mobil. Singura dovada a detinerii proprietatii este cartea de identitate a vehicului. Cine detine cartea de identitate este proprietar.

2. Cartea de identitate a vehiculului adus din strainatate trebuie tradus pentru Directia de Taxe si Impozite Locale, RAR, Biroul de inmatriculari, etc.

Daca se importa 100.000 de masini pe an, 100.000 de cumparatori sunt pusi pe drumuri, sa traduca cartile de identitate ale vehiculelor lor. In general sunt in piata cam 2-3 versiuni de carti de identitate pe fiecare stat european. Nu ar fi mai simplu ca decidentii romani sa aiba deja traduse aceste versiuni ale cartilor de identitate iar functionarul sa nu-ti mai ceara o traducere? Ce ne intereseaza in fapt? Seria sasiului, pe care o vom avea in Cartea de identitate eliberata de RAR. Deci, ce facem, mai mergem la traducator?

3. Radierea temporara. Peste tot in UE, exista posibilitatea radierii temporare. Am o masina decapotabila cu care circul doar 3 luni pe an? Foarte bine, celelalte 9 nu voi plati taxe pentru ea daca nu o tin pe domeniul public. Merg la biroul de inmatriculari, cu numerele de inmatriculare si o radiez temporar. Situatia se rezolva in 5 – 10 minute oriunde in UE. Un autoturism radiar este scos si de la plata impozitului. La noi e pe dos, daca ai dezmebrat-o sau daca e furata, sau daca ai factir cotet din masina, platesti pana mori impozite la ea.

4. In tarile UE, atunci cand pierzi 5-10 minute pentru inmatricularea unui autovehicul la biroul de inmatriculari, nu mai trebuie sa o inregistrezi si la primarie la taxe locale. Impozitul iti va veni automat la plata, fara sa mai pierzi timp la cozi. Va fi posibil sa se intample asa ceva si in tara asta vreodata?