Inregistrarea dosarului de somaj

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (247 evaluari, media: 4,89 din maxim posibil 5)
Încarc...

Astăzi, înregistrarea unei persoane în sistemul ANOFM presupune colectarea unui dosar compus din 7 acte dintre care 5 conțin informații deținute în format electronic de MMFPSPV, pe care ANOFM le deține, primește sau poate cere acces la ele prin rețeaua de date securizată existentă. ANOFM deține încă din 2010 – 2011 sisteme electronice de verificare pentru o parte din aceste informații însă din lipsa unor norme metodologice de aplicare a legii nu le folosește în scopul creat.
Dacă procesul s-ar automatiza, cei 8-10 funcționari la nivelul fiecărui județ care nu fac altceva decât să verifice și să introducă datele de pe hârtie în sistemul informatic ar putea să desfășoare activități de consiliere, să suplinească lipsa totală de consilieri existenți în această instituție, nu sa verifice hartii care sunt deja validate de sistemele informatice ale institutiilor din acelasi minister.

Mai penibil este ca desi ANAF furnizeaza electronic adeverinta fiscala, angajații ANOFM nu accepta acest document pentru ca „nu are stampila”… Este cu alte cuvinte o dovada ca autoritatile statului nu se recunosc intre ele.