aviz de oportunitate

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (6 evaluari, media: 4,50 din maxim posibil 5)
Încarc...

Pentru întocmirea oricărui PUZ, procedura e următoarea: se depune cerere, se eliberează certificat de urbanism, apoi se depune o documentație pentru avizul prealabil de oportunitate prin care se impun condițiile în care va trebui întocmit PUZ-ul. Abia apoi se întocmește PUZ, este plimbat prin avizări pe la tot felul de instituții și, în fine, e prezentat spre aprobare comisiei de urbanism, apoi consiliului local sau județean.
Procedura durează enorm, iar dintre toți pașii ăștia, avizul de oportunitate e complet nereglementat: nu există un termen maxim în care el ar trebui eliberat de către direcția de urbanism, nu există condiții în care să fie eliberat. Practic, avizul de oportunitate poate modifica complet toate datele proiectului, la bunul plac al șefului de la urbanism.
Reglementările urbanistice care ar fi obligatoriu de cuprins în PUZ ar putea fi, pur și simplu, scrise în Certificatul de Urbanism, fără a mai fi necesar acest pas suplimentar, îndelungat și discreționar care este Avizul Prealabil de Oportunitate. De altfel, așa au funcționat lucrurile până acum câțiva ani și au funcționat mai bine decât acum; de atunci, timpul necesar elaborării și aprobării unui PUZ s-a dublat, iar costurile cresc din cauza reproiectării care apare după modificarea condițiilor prin avizul de oportunitate.