Solutii de ansamblu pentru simplificare birocratiei in general

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (15 evaluari, media: 4,73 din maxim posibil 5)
Încarc...

D-le Prim Ministru,

Imi face o deosebita placere sa va vad cabinetul lucrand. In loc sa propun o solutie pentru un aspect specific al birocratiei, permiteti-mi sa va recomand o solutie mai de ansamblu, de lunga durata.
Din pacate cabinetul dvs. nu va fi de lunga durata. Cauzele sunt inradacinate in democratie si nemarginita desteptaciune a poporului. Guvernul dvs. trebuie sa faca demersuri agile, usor de pornit, greu de oprit.

Formati o comisie a carei singur rol este identificarea impedimentelor legislative pentru o birocratie simplificata. Timbrele de toate felurile, suportul pe hartie ar fi tinte exemplu de eliminat. Comisia sa propuna legi care ar sta la baza unei birocratii electronice, mai agile.

Evaluati obligatiile cetatenilor in materie de birocratie si ordonati-le in functie de impactul lor economic, social sau importanta in general. Categoriile inferioare (de importanta scazuta) nu ar trebui sa necesite prezenta personala, copii legalizate sau diferite certificari.

Simplificarea fiscalitatii este un lucru de mare anvergura. Uniti contributiile, taxele si impozitele. Personal as plati fericit 18% impozit pe venit din salariu daca nu ar mai fi contributii la diferite fonduri de somaj, de concediu medical etc. Aberatii de genul „Fondul special pentru produse petroliere” pentru plata pagubei Bancorex trebuie eliminate.

Nu puneti oamenii pe drumuri. Orice birocratie trebuie sa fie posibila de rezolvat printr-o deplasare la autoritatea locala. Alocati bani pentru departamente de consultanta la autoritatile locale care ar face demersurile in numele cetatenilor.
Implementarea unui sistem integrat electronic necesita multe resurse, timp pe care nu aveti. Initial posta electronica si o simpla baza de date, accesibil tuturor institutiilor cu cererile cetatenilor in curs de desfasurare ar fi de ajuns. Fiecare cerere primeste un cod unic care e si o adresa de email.
De exemplu, daca cetateanul vrea permis auto, completeaza un formular online si i se deschida cererea. Primeste imediat lista documentelor necesare. In contul de email specific cererii trimite documentele care le are asupra sa. Pentru documentele care trebuie eliberate de alte
institutii, completeaza alte cereri si face referire la cererea initiala. Cand toate cererile sunt completate, se prezinta la institutii unde e absolut necesar (ideal la un singur ghiseu) pentru validare, iar toate documentele necesare sunt trimise in contul de email specific cererii.
Toate institutiile trimit documentele recursiv si intr-un moment dat si cererea initiala e completa. Permisul este trimis prin posta.

Una dintre prerogativele guvernului este propunerea de legi. Ordonantele de urgenta s-au folosit destul pentru scopuri mai putin nobile decat simplificarea birocratiei. Folositi-va de ele!