Contestarea procedurilor de achizitie din SEAP

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (1 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

In momentul contestarii unei proceduri de achizitie derulata in SEAP partile implicate in procedura trebuie sa transmita documente in format hartie catre CNSC: contestatia, dosarul achizitiei, puncte de vedere etc.

Firmele implicate in procedura pot avea access, intr-o anumita masura, la anumite informatii din dosarul achizitiei: de exemplu, pot vedea documentele emise de autoritatea contractanta in relatia cu celelalte firme participante dar nu pot avea acces la ofertele firmelor concurente.

Aceste informatii sunt puse la discozitie, pentru consultare, la sediul CNSC. Firmele pot solicita CNSC copii ale documentelor. Pretul unei copii este 1 leu/pagina iar in cazul unor proceduri de achizitie complicate copia unui dosar poate ajunge sa coste cateva mii de lei.

De asemenea, in cazul in care decizita CNSC este contestata in instanta intreg dosarul achizitiei trebuie sa ajunga, pe hartie, si la aceasta.

Avand in vedere faptul ca in cazul licitatiilor electronice toate informatiile se gasesc, in forma electronica, in SEAP ar trebui ca si procedura de contestare sa se realizeze in forma electronica:
– CNSC sa accepte contestatii in forma electronica, semnate electronic in conditiile legii de contestatar. Acestea trebuie marcate temporal, in conditiile legii, pentru a se asigura ca au fost transmise pana la termenul limita pana la care se pot depune contestatii.
– Autoritatea contractanta sa transmita CNSC dosarul achizitie in forma electronica
– Corespondenta cu privire la contestatie sa fie realizata in forma electronica
– Parti ale dosarului sa fie emise celor interesati in forma electronica. Avand in vedere ca acestea pot fi extrase dintr-un document mai mare, ori de cate ori CNSC furnizeaza unei parti implicate in contestatie informatii din dosar va asigura semnarea electronica a acestor informatii.
– In situatia in care decizia emisa de CNSC este conntestata in instanta aceasta din urma poate avvea acces tot in forma electronica la dosar.

La incheierea contestatiei documentele pot fi arhivate direct in forma electronica, in conditiile legii, fara a mai fi necesara pastrarea dosarului pe hartie si arhivarea acestuia.