Acte si demersuri necesare pentru persoanele cu handicap.

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (5 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Buna ziua.
Am un parinte (tata) in varsta de 79 de ani, vaduv, care locuieste singur si care in urma unui accident vascular a ramas infirm si a fost declarat handicapat. De aici porneste epopeea actelor, cererilor, umblatului la diferite institutii (primarie la diverse locatii si birouri, pensii, finante, CAS etc.) ce trebuie sa fie facut pentru a intra in drepturile legale ce le au persoanele cu handicap. Sunt probleme si cu informarea legata de aceste drepturi, avand in vedere ineditului situatiei si ca aceste sunt persoane de diverse varste, pregatire, stare de handicap, de sanatate, aces si posibilitati de informare, etc. Nu este cazul tatalui meu, fiindca m-am ocupat, dar ma gandesc daca o persoana handicapata care nu are pe cineva cu timp la dispozitie sa le identifice si sa umble dupa aceste drepturi ce poate face? Cum se descurca? Cred ca aceste institutii ar usura mult situatia si ar arata o mai mare grija fata de cetatean daca ar putea comunica intre ele, electronic sau prin baza de date comuna, starea fiecarui contribuabil si sa scuteasca acest umblet, stat la cozi la fiecare, cerere pentru a ti se indeplini niste drepturi legale evidente toate cu anexe copii dupa acte (carte de identitate, cupon de pensie, decizie de handicapat, bilet de iesire din spital, bilet de la medicul de familie, etc.). Multe din aceste cereri am inteles ca trebuie refacute in fiecare an de parca s-ar mai putea insanatosi un handicapat permanent.
Va multumesc pentru atentie.