Birou de informare online pentru orice institutie publica

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (11 evaluari, media: 4,73 din maxim posibil 5)
Încarc...

Propunerea mea nu se refera strict la companii, ea se refera si la interactiunea unui cetatean cu orice autoritate a statului.

Incerc sa fiu scurt, dar nu cred ca reusesc. Interctiunea clasica cu o autoritate publica pentru un eveniment neprevazut (adica nu ceva ce fac lunar si am invatat ce si cum) este in acest fel:
– merg fizic pana acolo, de multe ori nu ajung din prima unde trebuie, ca sunt ametit
– fie discut cu un birou de informare (cazul fericit, la Registrul Comertului), fie caut pe pereti instructiuni despre ce am de facut (cazul DRPCIV – inmatriculari) sau orice inseamna ANAF si administratie publica. Fac rost de un opis de documente, chitante, copii cu care sa ma intorc. De cele mai multe ori acel opis e o lista seaca fara mari observatii
– fac rost de documente si de vesnicele dosar cu sina/timbre fiscale si ma intorc
– ma asez la coada. La prima strigare nu sunt chiar in regula, nu am inteles eu totul bine. Merg dupa alte documente
– ma intorc in alta zi, am totul in regula, depun dosarul si astept rezolvarea.

Propunerea mea e ca fiecare autoritate sa puna online procedurile clare privind modul de interactiune, proceduri care sa fie ACTUALIZATE.

Daca, la modul minim, aceste procedure sunt niste PDF-uri obtinute prin scanare si tot e bine.

Exemplu:
– as vrea sa pot de pe site-ul DRPCIV care sunt pasii exacti ca sa inmatriculez o masina noua sau SH, pe persoana fizica sau firma, unde trebuie sa merg si ce documente sa aduc (pe site-ul DRPCIV am acum doar tone de legi. sau nu stiu eu unde sa caut. Se gasesc in schimb pe net aceste „How to inmatriculezi un Logan” scrise de oameni de bine, care ajuta enorm)

– as vrea sa aflu de pe site-urile administratiilor locale cum procedez la vanzare/cumparare de imobile, masini, preluarea masina in leasing.

– as vrea sa aflu de pe site-ul ANAF cum anume se procedeaza la calcularea taxei de prima inmatriculare, de exemplu. Sau care sunt declaratiile care se depun si in ce format. Macar sa spuna in mare: la noi se depun declaratiile 100,200, 300 de catre persoanele juridice. Exemplu: recenta declaratia 392B a devenit electronica si, in cazul meu nu s-a mai depus la sediul din Avrig, sector 2, pentru persoane fizice, ca anul trecut, ci la sediul din Rosetti, pentru juridice. Evident nu am putut afla asta decat parcurgand aceste drumuri.

Poate parea inuman ce cer eu, dar in cazul multor institutii sunt 4-5-6 tipuri de interactiuni mari si late care ocupa 90% din activitati. Macar daca acele tipuri ar fi documentate si tot ar fi extraordinar de util: as stii exact ce pasi pregatitori am de facut (plati, acte de la alte institutii, copii), unde trebuie sa ma duc (la ce adresa, la ce birou/ghiseu/serviciu/persoana) si exact ce documente sa am cu mine.

Propunerea mea este generala si nu pot, din pacate, sa intru prea bine in modelul de imbunatatire propus de dumneavoastra.

Numai bine!