inmatricularea autovehiculelor

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (13 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Pentru inmatricularea unui autovehicul Romaniase platesc 5 taxe si anume
1. Taxa Registrul Auto Roman (taxa pentru obtinerea unui Certificat de autenticitate, daca autovehiculul are carte de identitate romaneasca, sau Taxa pentru omologare si autenticitate, daca auto nu are carte Ro)
2. Taxa de inmatriculare – se achita la Administratia Financiara
3. Taxa de talon – se achita la CEC
4. Timbrul de mediu – se achita la Trezorerie sau Administratia Financiara
5. Taxa pentru contravaloarea placutelor de inmatriculare

Toate aceste taxe pot fi achitate inca de la primul ghiseu la care ajunge cetateanul (la RAR) sau la oricare alta institutie, de ce nu chiar Banca privata. singura taxa care nu este fixa este cea aferenta Timbrului de mediu. dupa parerea mea aceasta taxa trebuie inlocuita cu una anuala, cea actuala fiind discriminatorie (o achita doar cei care achizitioneaza o masina, nu si cei care circula si polueaza, dar au masina deja inmatriculata). Timbrul de mediu trebuie transformat intr-o taxa calculata exact precum impozitul, direct proportionala cu capacitatea motorului si norma de poluare. Astfel Bugetul va fi alimentat in fiecare an cu taxe modice de la tot parcul auto. Cetateanul nu va fi jupuit numai pentru ca si-a permis sa-si cumpere masina.
Propunere taxa de mediu
– 1 Leu /10 cm cubi pentru norma Euro 5
– 1,5 lei /10 cm cubi pentru norma Euro 4
– 2 lei /10 cm cubi pentru norma Euro 3
– 2,5 /10 cm cubi pentru norma Euro 2
Euro 1 si Non euro – interzise.
O simpla simulare pentru o taxa anuala medie de 50 de euro, pentru un parc de peste 6 milioane de vehicule, ne arata ca in fiecare an fondul de mediu poate incasa 300 de milioane de euro. fara procese pierdute, fara sa incurajam inmatricularea vehiculelor poluante cum este situatia actuala. Acum este foarte ieftin sa inmatriculezi o masina mai veche de 10 ani. Nu cred ca ne dorim asta.

Din actele necesare inmatricularii trebuie sa eliminam traducerile autorizate. Acestea sunt solicitate NUMAI pentru calculul timbrului de mediu. Necesitatea acestor traduceri este motivata de faptul ca documentele originale ale masinilor sunt in alta limba decat cea romana. Toate documentele internationale sunt bilingve si au traducerea in lb engleza. Precizez ca din aceste documente de identitate functionarul are nevoie NUMAI de data primei inmatriculari, restul informatiilor (cilindree, norma de poluare si emisii) fiind in cartea romaneasca a masinii.
De asemenea, unul din documentele necesare inmatricularii este, firesc, factura de achizitie. Problema pe care o semnalez este aceea care priveste situatia in care achizitia este facuta de la o persoana juridica (dealer autorizat). Pentru cazul in care autoturismul este second hand, unul din documentele solicitate de catre politia Rutiera este factura cu care dealerul a achizitionat autoturismul. Practic, dealerul elibereaza factura de la firma sa pe numele cumparatorului, dar este nevoit sa-i inmaneze acestuia si factura cu care a achizitionat masina din alta tara. Deci, conform situatiei actuale, o persoana juridica ce are obiect de activitate comert cu autovehicule, trebuie sa prezinte clientilor profitul realizat cu tranzactia respectiva. Este inutil sa-i inmaneze acestuia si factura externa, nu are nicio logica si aduce numai neplaceri. Este ca si cum am cumpara un frigider dintr-un magazin de electrocasnice, dar vanzatorul trebuie sa ne prezinte si factura cu care el a achizitionat acel frigider. Absurd, dar totusi actual.