Obtinere autorizari firma la infiintare

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (4 evaluari, media: 4,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Propun realizarea unei aplicatii la nivel national care sa integreze bazele de date ale institutiilor din Romania care au incidenta in infiintarea unei firme. Concret, cand o firma se infiinteaza, primul pas este inregistrarea sa in evidenta Registrului Comertului. Prin lege, o firma, la infiintare, in functie de obiectul de activitate, are obligatia sa obtina avize / autorizari de la N institutii. Aceasta aplicatie va transmite, la inregistrarea unei noi firme la Registrul Comertului, cate o alerta catre fiecare institutie cu rol de verificare si autorizare a firmei respective. Astfel, fiecare autoritate demareaza procedura de verificare si autorizare a firmei respective. Cerem legislativului sa modifice Legea societatilor comerciale, in sensul ca Registrul Comertului sa elibereze certificatul de inmatriculare (practic actul de nastere al firmei) numai dupa ce i se intoarce, prin aceasta aplicatie, de la toate institutiile, OK-ul privind respectarea tututor conditiilor de incepere a activitatii. Si din acel moment firma poate functiona. Da, stiu, este o revenire la formula de infiintare a firmelor dinainte, dar atata timp cat metoda declaratiei pe propria raspundere si controlul ulterior nu functioneaza (vezi tragedia Colectiv), atunci se pare ca nici un pret pentru evitarea unor tragedii nu este prea mare. Si oricum, din punct de vedere al intreprinzatorului tot aia este: ca astepti 20-30 zile pana ai verde pentru a incepe activitatea sau ca incepi imediat si vine un control care iti inchide firma pe o luna pana iei masurile de remediere, tot banii aia ii pierzi. Dar in prima situatie nu ii pierzi, ci te asiguri ca business-ul tau este sigur pentru clienti. Vorbesc aici de managementul riscului, o abordare foarte putin luata in serios de antreprenorii romani. Cum ar fi fost daca clubul Collective deschidea afacerea dupa ce avea inspectia privind calitatea constructiilor facuta, dupa ce ISU verifica sa existe mijloacele de preventie dar si de interventie in caz de incendiu? Se dovedeste ca trebuie, din ce in ce mai mult, sa punem tehnologia la lucru in folosul oamenilor. Nerespectarea legii datorita necunoasterii acesteia nu absolva de vina. Dar cati tineri, care vor sa puna in practica o idee antreprenoriala, cunosc toate locurile in care trebuie sa mearga pentru a se inregistra, pentru a obtine avize si autorizatii. Majoritatea afla cateva informatii de baza de la un contabil sau un jurist cu care se intalnesc la o cafea si isi noteaza intro agenda tot ce le spune profesionistul. Dornici sa inceapa business-ul, cei mai multi nu se mai asigura daca informatiile primite sunt complete si corecte. Iar procedurile pe care trebuie sa le faca, banii pe care trebuie sa ii cheltuiasca si birocratia pe care trebuie sa o suporte ii descurajeaza imediat sa faca demersurile legale, mergand pe premisa ca se inteleg ei cu cei de la control, daca vin, cand vin. Hai sa punem tehnologia sa faca aceste lucruri, sa inlature hazardul factorului uman si sa gestioneze in sens anticipativ aceste riscuri. Share-uim poze, manipulam date prin cloud-uri, lucram de oriunde avem o conexiune la internet, avem o viteza la net pentru care toti strainii ne invidiaza, de ce sa nu ne alocam timp si resurse pentru a face si o lucrare complexa si extrem de importanta pentru intreaga societate.