PROCEDEU DE CRESTERE A COLECTARII DE TVA

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (3 evaluari, media: 2,33 din maxim posibil 5)
Încarc...

Pentru cresterea incasarilor de TVA la bugetul de stat va recomand urmatoarele solutii care in opinia mea sunt usor de aplicat si au foarte multe avantaje, lucru pe care-l voi demonstra in cele ce urmeaza.

Principii de baza:

1. TOATE PERSOANELE JURIDICE SUNT PLATITOARE DE TVA INDIFERENT DE FORMA DE ORGANIZARE SI CIFRA DE AFACERI ANUALA
2. TVA SE VA PLATI LA LOCUL EFECTUARII ACTULUI DE COMERT
3. COTA TVA LA ACTELE DE COMERT INTRE PERSOANELE JURIDICE VA FI 0(ZERO) %, PENTRU TOATE PRODUSELE SI SERVICIILE.
4. COTA DE TVA LA ACTELE DE COMERT INTRE PERSOANELE JURIDICE SI CELE FIZICE VA FI DE 24 %
5. COTA TVA LA ACTELE DE COMERT INTRE FURNIZORII DE UTILITATI, COMBUSTIBILI SI BUNURI DE LARG CONSUM PENTRU UTILIZAREA IN FOLOS PROPRIU SI PERSOANELE FIZICE SI/SAU JURIDICE VA FI DE 24 %
6. COTA DE TVA DEDUCTIBILA VA FI 0(ZERO) %

(Persoane juridice sunt: Societati comerciale, Societati profesionale,ONG, PFA, Unitati Administrative Teritoriale locale si centrale, Scoli, Spitale etc.)

Solutia de mai sus are la baza pricipiul egalitatii si anume, persoanele fizice si cele juridice vor plati aceeasi TVA si anume 24 % la valoarea bunurilor de larg consum si utilitati achizitionate pentru consumul propriu, deoarece TVA este in final, o taxa de consum. Pentru reglementarea ei la nivel national, tinand cont de numarul foarte mare de agenti economici, in baza principiului subsidiaritatii putem adapta si modifica colectarea TVA, in functie de conditiile concrete din tara noastra.

De la 01.01.2010, in Romania achizitia de bunuri intracomunitare este scutita de TVA, conform art.140 din directiva CE/112/2006, modificata de directive CE/69/2009, iar acest fapt conduce la o denaturare semnificativa a concurentei intre producatorii autohtoni si cei din restul tarilor uniunii.

Exemplu ar fi, sa zicem un producator de caramizi din BCA din RUSE(BULGARIA), care vinde la pretul de 100 Euro/m3, livrat in BUCURESTI la depozitul unei societati comerciale specializata in vanzarea de material de constructii, fireste fara TVA, conform art. 140 din directiva CE/112/2006.
Acelasi produs fabricat la CALARASI, aproximativ aceeasi distanta fata de BUCURESTI, s-ar vinde tot la pretul de 100 Euro/m3, livrat in acelasi loc din BUCURESTI, dar la care se va adauga 24% TVA, iar societatea specializata in vanzarea materialelor de constructii va prefera produsul din BULGARIA deoarece efortul financiar pe care trebuie sa-l faca pentru acelasi produs, este cu aproximativ 20 %(valoarea TVA din pretul brut 124 Euro/m3) mai mic.
Aceeasi problema este la aproape toate produsele care se vand in toate retelele comerciale(de tip food sau non-food) din ROMANIA. Comercianti vor prefera sa achizitioneze produse din import(spatiul intracomunitar) care sunt mai ieftine din start cu 20 % fata de produsele fabricate de agentii economici din ROMANIA.
La fel se intampla cu toate produsele si materiile prime, practic toate produsele autohtone se confrunta cu aceeasi problema, a concurentei neloiale datorita scutirii la plata TVA.
De dovedit e simplu, economia s-a contractat, iar veniturile bugetare au scazut, incasarile din TVA sunt in jur de 40 % din valoarea totala.

Pentru a repara concurenta neloiala, mai sus prezentata, a imbunatati si creste colectarea de TVA, va supun atentiei un procedeu simplu si extrem de eficient, scutirea de TVA a achizitiilor de bunuri intre persoanele juridice.

EXEMPLU PRACTIC

-Facturile emise catre persoanele juridice (Identificate prin CIF), se vor emite fara TVA, pentru majoritatea produselor.
-Facturile emise de FURNIZORII DE UTILITATI COMBUSTIBILI SI BUNURI DE LARG CONSUM SAU UTILIZATE IN FOLOS PROPRIU, se vor emite si vor contine TVA 24% catre persoanele fizice si/sau juridice.
-Facturile catre persoanele fizice (Identificate prin CNP), se vor emite si vor contine TVA 24%, pentru toate produsele.
-Bonurile Fiscale vor contine TVA 24%, pentru toate produsele.

METODOLOGIE SI AVANTAJE

-Pentru persoanele juridice, TVA deductibila va fi zero la toate intrarile de marfuri si materii prime, utilitati, inclusiv la investitii.
-Nu se vor mai face rambursari de TVA, nici la exporturi, nici la stocuri, nici in alte situatii.
-Statul prin ANAF nu va mai fi un donator de bani, un fel de mos craciun pentru diverse societati comerciale.
-Persoanele juridice vor fi de un singur tip din punct de vedere al TVA si anume toate vor fi platitoare de TVA, daca fac acte de comert cu persoanele fizice si vor depune decont de TVA doar daca emit facturi catre persoane fizice si bonuri fiscale, iar in cazul in care nu fac acte de comert cu persoanele fizice vor plati TVA-ul(cel inscris in facturile) pentru utilitatile si bunurile achizitionate pentru consumul propriu.
-Persoanelor juridice, daca li s-ar aplica acest procedeu, ar fi mai relaxate din punct de vedere fiscal iar costurile de finantare curenta, vor fi mai mici cu aproximativ 20 % si de asemenea nu vor mai trebui sa plateasca personal care sa tina evidentele si sa intocmeasca deconturile de TVA(Decont 300) .
-Se va mari TVA incasata in valoare absoluta, prin marirea bazei de impozitare datorita faptului ca nu vor mai fi existat deduceri, creindu-se premisele unei diminuari ale cotei de TVA in Romania, lucru ce va atrage o crestere a investitiilor straine, care va duce inevitabil, la crearea de noi locuri de munca, lucru care se traduce prin crestere a incasarilor la bugetul consolidat al statului.
-Corpul de inspectori al ANAF si comisarii Garzii Financiare vor avea de controlat mai putini agenti economici si anume cei care desfasoara preponderant, comert en-detail, care vor putea fi monitorizati mai bine, iar incasarile bugetare vor fi ritmice si mult mai mari, iar lucrul acesta creeaza iarasi, premiza unei scaderi a cotei de TVA si inca un motiv de crestere a atractivitatii ROMANIEI pentru investitori.
-Prin introducerea acestui sistem, evaziunea fiscala (in legatura cu TVA), va fi foarte mult diminuata sau chiar eradicata.
-Pentru punerea in aplicare a acestui procedeu nu sunt practic nici un fel de costuri ci sunt necesare cateva modificari ale codului fiscal, iar de implementat, ar fi o binefacere pentru agentii economici, practic, o reducere a birocratiei si a a costurilor acestora.
-Aceste metode pot fi aplicate si nu constituie in nici un fel incalcari ale directivei CE/12/2006, privind sistemul comun al TVA, mai precis la art. 273, se permite tarilor membre sa aplice modificari si adaptari ale acestei directive functie de conditiile concrete din fiecare tara.
-Aceste procedee se pot aplica pentru inceput la cateva produse si doar anumitor agenti economici din anumite zone ale tarii pe baza unui program pilot pentru a se testa si a efectua eventuale corectii, dupa care se va putea aplica in toata tara, pentru toate produsele si tuturor agentilor economici.
-Acest procedeu permite implementarea sistemului de TVA redusa la alimentele de baza sau la alte produse si servicii cu impact social major, deoarece la acest procedeu propus de mine, TVA se aplica o singura data, la final, iar reducerea de TVA la aceste produse va avea efectul scontat, acela de a reduce efectiv pretul final, la aceste produse indispensabile.
-TVA este o cheltuiala neeligibila la finantarile din fonduri structurale, un motiv in plus pentru a fi implementata metoda propusa de mine, care va creste inevitabil si gradul de absorbtie a fondurilor comunitare.
Pentru a avea un deficit bugetar mai mic sau macar constant, ar trebui implementate aceste propuneri, concomitent cu o politica de reducere a cheltuielilor bugetare, prin cresterea transparentei la achizitiile de bunuri si servicii cu ajutorul burselor de marfuri, care asigura preturi corecte si reduc birocratia, iar contestarea ulterioara in justitie nu ar mai fi posibila.
Aceste solutii daca vor fi aplicate, in viitorul apropiat vor da posibilitatea reala de majorare a salariilor, a pensiilor si de crestere a volumului de investitii ale statului, care vor fi sustenabile tocmai prin aceeste cresteri de venituri bugetare.
In directia de dezvoltare a economiei Romaniei, va propun un proiect de dezvoltare si implementare a unei burse agroindustriala adaptata nevoilor concret, prezente si viitoare.