Raportari electronice

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (4 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Chestiunea e un pic mai complicata.
TOATE autoritatile publice din Romania ar trebui sa fie legate intr-un sistem informatic national, sa faca schimb de informatii pe conexiuni securizare si atunci s-ar putea elimina aproape toate hartiile care se plimba intre institutii publice cu costuri de timp si efort pentru cetatean.
Dar asta nu e tot. Accesul cetateanului in sistem trebuie securizat dar nu asa cum se face acum.
Este ILEGAL (dupa parerea mea, as fi curios ce parere are Avocatul Poporului despre asta) ca Statul Roman sa conditioneze indeplinirea unor OBLIGATII fata de stat de plata unor sume de bani catre un tert privat. Certificatele de securitate pentru declaratiile on-line catre ANAF sunt un bun exemplu.
Statul roman ar trebui sa-si faca curaj si sa infinteze o Autoritate Nationala de Certificare (la Ministerul Finantelor a existat asa ceva si a functionat un timp) care sa emita Certificate de Securitate catre toti contribuabilii, automat la inregistrare, certificate cu ar permite accesul securizat in relatia cu orice institutie publica a statului roman.