Exemplu de solicitare care nu ar trebui sa fie atat de complicata

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (3 evaluari, media: 3,67 din maxim posibil 5)
Încarc...

Iata un exemplu de solicitare cu multiple actiuni si drumuri prin care trebuie sa treaca cineva care doreste sa isi schimbe numele de familie (sursa: http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_27105/In-ce-conditii-iti-poti-schimba-numele.html).

Este doar unul din exemplele gasite pe internet la o simpla cautara care arata cate cereri, drumuri, acte sunt necesare pentru o actiune relativ simpla: schimbarea de nume.

Comentarii pe text:

Procedura de schimbare a numelui

Schimbarea numelui pe cale administrativa se face pe baza de cerere, depusa la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor, aflat in subordinea consiliului local localitatii, in a carui raza teritoriala isi are domiciliul solicitantul.(n.m: deja este o intreaga poveste sa aflam care este acel serviciu, incercati sa gasiti pe internet aceasta informatie).

Cererea se depune fie personal, fie prin imputernicit cu procura speciala sau imputernicire avocatiala, si trebuie sa fie insotita de urmatoarele acte:

• copii legalizate de pe certificatele de stare civila ale persoanei care solicita schimbarea numelui; (n.a: adica plata suplimentara la notar)

• un exemplar al Monitorului Oficial al Romaniei, Partea a III-a, in care a fost publicat, extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea caruia sa nu fi trecut mai mult de un an; (n.m – inteleg ca functionarii respectivi nu au acces la Monitorul Oficial de au nevoie de acest exemplar?)

• consimtamantul, dat in forma autentica, al celuilalt sot, in cazul schimbarii numelui de familie comun purtat in timpul casatoriei;

• copie de pe decizia de aprobare a autoritatii tutelare;

• cazierul judiciar si cazierul fiscal ale solicitantului;(n.m – evident, alte drumuri, alte timbre, alte acte etc)

• orice alte acte pe care solicitantul le considera necesare pentru motivarea cererii sale.

Cererea de schimbare a numelui se publica, in extras, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, prin grija si pe cheltuiala solicitantului. (n.m: aici ar trebui sa se aplice acea taxa, dar platita la ghiseul din institutia unde a declarat aceasta solicitare sau online).

Dar stati, povestea continua:

Dupa depunerea cererii de schimbare a numelui impreuna cu actele necesare, serviciul public local trimite spre solutionare dosarul serviciul public judetean. Apoi, in termen de 60 de zile de la primirea cererii, presedintele consiliului judetean aproba sau respinge cererea de schimbare a numelui. (n.m: de retinut ca in lege se cer „motive intemeiate” pentru schimbarea numelui, o decizie care ii da dreptul unei persoane sa decida unilateral daca o alta persoana are sau nu dreptul de a face ceva. Inteleg sa existe unele limitari dar a cere cuiva „motive intemeiate” face ca decizia sa fie discretionara si pozitioneaza functionarul in pozitie de superioritate fata de cetatean)

Dispozitia prin care s-a admis schimbarea numelui se trimite, in copie, serviciului public la care a fost inregistrata cererea. Serviciul public va incunostinta de indata solicitantul, iar dupa depunerea de catre acesta a dovezii de plata a taxei extrajudiciare de timbru prevazute de lege, ii va elibera o copie de pe dispozitia de admitere a schimbarii numelui. Insa, daca in 90 de zile de la data luarii la cunostinta cel in cauza nu a depus dovada de plata a taxei extrajudiciare de timbru, serviciul public va restitui organului emitent copia de pe dispozitia de admitere a schimbarii numelui.