Formularul ITL 001/2016

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (26 evaluari, media: 4,92 din maxim posibil 5)
Încarc...

Codul fiscal si Normele de aplicare ale codului fiscal prevad depunerea declaratiei pe proprie raspundere a proprietarului cladirii folosite in regim mixt in vederea calcularii impozitului pe cladiri.
In practica, se cer documente care justifica declaratia pe proprie raspundere. Normal ar fi in Norme sa fie provazute toate documentele justificative necesare, dar acest fapt a fost prevazut de legiuitor ca nu se poate realiza, tocmai de aceea se cere delaratie pe proprie raspundere.
Iata ce se cere la sectorul 3:
– certificat constatator de la Registrul Comertului (Min de finante are acces la baza Registrului comertului, deci nu e nevoie sa pierd eu timp si bani pentru o informatie care e si publica pe RECOM), iar certificatul prevede ca societatea POATE desfasura activitate sediu (chiar si secundar)
– actul in copie al imobilului (nu e cazul cand bunul este deja in evidentele de impunere; exista deja ROL)
– copie dupa cartile de identitate ale proprietarilor (???? … la ce sunt necesare daca in formular sunt prevazute campuri pentru CNP-uri, iar la bunurile care au deja ROL atribuit sunt toate datele inregistrate?)
– DECLARATIE A ADMINISTRATORULUI CLADIRII CA FIRMA NU DEDUCE CHELTUIALA CU INTRETINEREA (stie administratorul ce face platitorul cu chitanta?)
– in Codul Fiscal sunt 2 conditii cumulative pentru majorarea impozitului: desfasurarea activitatii economice si deducerea cheltuielilor cu utilitatile. In Romania mai avem o forma de impozitare, a veniturilor pentru microintreprinderi, la care cheltuielile NU SE DEDUC la calculul impozitului, baza de impunere netinand seama de calitatea cheltuielii. Inspectorii care preiau declaratia nu stiu sa interpreteze acest articol de lege, nu pot da lamuriri daca inregistrarea cheltuielii este considerata deducere.
In plus nu sunt definite utilitatile.