O procedura administrativa foarte necesara, dar care lipseste cu desavarsire, este cea a confirmarii, catre expeditor, de catre institutiile destinatare, a receptionarii petitiilor, sesizarilor, reclamatiilor, etc., trimise on-line de catre cetateni si a comunicarii, catre acestia din urma, a numarului de inregistrare, a trimiterii expeditorului, in registratura institutiei destinatare.

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (Evaluați aceasta propunere)
Încarc...

La depunerea, la modul real, fizic, a unei petitii la registratura unei institutii, petitionarul primeste un numar de inregistrare care-i confirma, acestuia, luarea in evidenta, punerea in lucru si probabila rezolvare ulterioara, in termenul legal prevazut de lege, a respectivei petitii de catre respectiva institutie.
Nu acelasi lucru se poate spune despre petitiile transmise on-line, institutiilor.
Subsemnatul m-am confruntat, in mod repetat, cu ignorarea din partea mai multor institutii ale statului (inclusiv a Guvernului Romaniei, in administratia Victor Ponta, caz particular pe care-l descriu mai jos) a cererilor mele repetate de a mi se confirma primirea petitiei si de a mi se trasmite un numar de inregistrare, a acesteia, in registratura institutiei careia m-am adresat.
Acest fel de comportament, as putea sa-l numesc, primitiv, induce in mintea petitionarului/expeditorului o stare de nesiguranta, de lipsa crasa de respect, de ignorare grosolana din partea institutiei destinatare, trairi care prefigureaza sentimentul, inca de la acel moment, in proportie de 95%, ca petitia va ajunge la cosul de gunoi si ca asteptarea unui raspuns, in cele 30 de zile legale, este zadarnica si neproductiva.
Regretabil, intr-un stat calauzit de principiile lumii libere, este faptul ca si unele institutii pivate (in special cele care administreaza utilitati publice bazate pe consumatori captivi) se preteaza la astfel de comportamente care sfideaza valorile lumii civilizate.
Absenta unui numar de inregistrare, la destinatar, ingreuneaza mult o reclamatie ulterioara, pe care expeditorul/petitionarul s-o poata initia la o instanta ierarhic superioara, dupa scurgerea perioadei prevazute de lege pentru emiterea unui raspuns.
De foarte multe ori nici macar o instanta/institutie superioara ierarhic, careia sa-i poti face o plangere reclamand astfel de comportamente, nu se stie care este sau poate chiar nu exista.
Este penibil ca pentru astfel de probleme, relativ marunte, sa se recurga la justitie si este mai recomandabil sa se gaseasca solutii administrative eficiente pentru nivelarea turbulentelor aparute in relatiile cetatean-institutii publice.