Eliminarea titlului de proprietate pe cota indiviza (Ordinul Prefectului) din lista documente necesare pentru obtinere autorizatie de construire balcon la parter bloc

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (2 evaluari, media: 3,50 din maxim posibil 5)
Încarc...

Pentru obtinerea unei autorizatii de construire balcon la parterul unui bloc se elibereza mai intai un certificat de urbanism de catre serviciul de urbanism din cadrul primariilor, ce specifica o lista de documente necesare de inclus la dosar. In aceasta lista, pe langa o serie de avize costisitoare de la diferite regii, furnizori de utilitati si servicii functionand pe langa aceste primarii, se solicita titlul de proprietate pe cota indiviza din terenul ocupat de bloc, aferenta apartamentului (Ordinul Prefectului), desi balconul nu se construieste pe aceasta suprafata. Consider ca acest act este inutil in contextul construirii unui balcon, iar procesul de obtinere al lui este ineficient – detalii mai jos.

Cota indiviza pentru fiecare apartament din bloc este o delimitare administrativa din suprafata de teren ocupata de bloc, ea neputandu-se separa in fapt per proprietar. Dreptul de folosinta de catre proprietarul unui apartament din bloc asupra ei este transmis prin contractul de vanzare-cumparare, iar trecerea ei „in proprietate” este o conventie, avand in vedere ca orice drept asupra ei se transmite o data cu apartamentul. De asemenea, se plateste impozit anual pe aceasta suprafata, nediferentiat daca este in folosinta sau in proprietatea posesorilor apartamentelor.

Pentru obtinerea acestui titlu de proprietate pe cota indiviza se alcatuieste un dosar separat ce se depune la serviciul de cadastru din cadrul aceleiasi primarii, continand in mare parte o lista de acte deja depuse pentru dosarul de autorizatie, acte ce se gasesc de asemenea in arhiva primariei, dar nu dedicat per fiecare serviciu sau directie din cadrul acestei primarii; ca urmare e mai simplu sa aduca cetateanul din nou acelasi set de acte.
Acest dosar pentru titlul de proprietate este inaintat unei comisii de analiza din cadrul aceleiasi primarii, apoi mai departe, daca analiza este favorabila, este inaintat spre avizare Prefecturii. In total acest proces dureaza minim 3 luni, in cazul in care dosarul este evaluat favorabil la fiecare pas. Pentru orice act cerut suplimentar (neprecizat in lista initiala, dar cererile se pot face la discretia acestor servicii si comisii) se reia ciclul, se adauga 3 luni – timp in care valabilitatea unor acte se poate pierde, deci trebuie refacute si iar anexate, etc.