Birou unic

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (1 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Înființarea unui birou unic unde un cetățean/societate depune cerere pentru eliberarea unui document (autorizație, aviz etc.)/aprobarea unui dosar, pentru care, în prezent, se cer numeroase alte documente, avize, aprobări, autorizații, ce trebuie obținute de la diverse instituții/birouri/servictii/direcții etc.La biroul unic depui cererea, primești numărul de înregistrare și un termen pentru aprobare (max 30 de zile). Funcționarul de la biroul unic se ocupă cu obținerea tuturor documentelor de la instituțiile competente și aprobă/respinge dosarul în termenul prevăzut. În acest fel, aparatul administrativ-birocratic se reduce semnificativ, dar, poate cel mai important, este eliminată din start corupția, prin eliminarea interacțiunii directe a petentului cu funcționarul public. Timpul de aprobare a dosarului se reduce și prin aceea că petentul nu mai este nevoit să se prezinte în fața a 10 funcționari, de la care să ia câte un document, sau să fie plimbat de la unul la altul, pentru că nu a obținut un document corespunzător.