RCA: partial pe șofer si partial pe vehicul.

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (Evaluați aceasta propunere)
Încarc...

Responsabilitatea asigurării RCA ar trebui sa fie 1/2 pe șofer și 1/2 pe autovehicul.

Acum asigurarea RCA este încheiata doar pentru autovehicul ținând cont de anumite date despre vehicul și proprietarul din acte al acestuia.
Din păcate asta nu are neapărat legătura cu șoferul sau șoferii care conduc efectiv un autovehicul, ducând în aceste situații la mai multe disfuncționalități cum ar fi:
– Lipsa corectitudinii în evaluarea riscului.
– Lipsa unei responsabilități efective a șoferului deoarece uneori nu acesta este cel ce plătește sau asupra căruia are efect procedura bonus/malus.
– Preturi imense pentru tinerii care se declara în mod corect proprietari și nu apelează la subterfugii în raport cu cei care înmatriculează pe o ruda mai în vârsta.

RCA ar trebui sa fie jumătate pe șofer și jumătate pe vehicul.
Am avea 4 cazuri mari și late:
1. RCA ieftin <<< Șofer cu istoric bun + Autovehicul cu risc mic (raport putere/greutate mic)
2. RCA mediu <<< Șofer cu istoric bun + Autovehicul cu risc mare (raport putere/greutate mare)
3. RCA scump <<< Șofer cu istoric prost + Autovehicul cu risc mic (raport putere/greutate mic)
2. RCA foarte scump <<<Șofer cu istoric prost + Autovehicul cu risc mare (raport putere/greutate mare).

Eventualele daunele ar trebui plătite proporțional din cele 2 asigurări.

De asemenea sa nu omitem faptul ca multe service-uri în complicitate cu unii agenți de la firmele de asigurări, umfla foarte mult preturile reparațiilor, iar banii suplimentari se împart intre patronul de la service și agentul de la asigurări.
Iar din aceste practici rezulta tot balante financiare proaste pentru asiguratori și umflarea tarifelor