Taxa auto (de mediu) este ILEGALA, propun abrogarea acesteia

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (1 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

M-am saturat sa fiu furat in aceasta tara, in care aproapte toate guvernele inventeaza tot felul de taxe aberante, doar sa mai fure (pentru ca altfel nu stiu cum sa ii zic) ceva de la cetateanul de rand:

– platim impozit anual pe masina in functie de capacitatea cilindrica a masinii, imi puteti spune de ce mai platim si „taxa de mediu” in functie de CO2?
– platim accize in pretul unul litru de combustibil + platim impozit de 7 eurocenti/litrul de combustibil….care este mentinut, desi a adus scaderea veniturilor la buget? Daca nu ma insel este dubla impozitare…care este logica?
– taxa de mediu sau “de poluare” pe care statul roman o încasează la înmatricularea maşinilor noi/second hand este ilegală, statul pierde procese pe bandă rulantă din cauza acestei taxe. Sute de funcţionari din toată România gestionează mii de dosare cu litigii privind taxa auto. Este o muncă/birocratie inutilă, aproape întotdeauna instantele de judecata dau dreptate proprietarilor de autoturisme care dau statul în judecată pentru a recupera taxa încasată abuziv.
– ne-am saturat sa fim plimbati pe timpul/banii nostrii pe la foarte multe cozi, este total ineficient atat pentru noi, cat si pentru statul roman. Platim fel de fel de taxe: timbre la RAR/CEC/talon/numere….in loc sa platim o singura taxa intr-un singur loc, sa ne luam numerele/certificatul de inmatriculare si sa ne vedem la urmatoarea masina.

Dupa parerea mea aceasta taxa trebuie anulata, este o rusine pentru Romania care a schimbat-o de nenumarate ori dupa ce Comisia Europeana a ajuns la concluzia ca este ilegala.

In acelasi timp:
– este discriminatorie (o achita doar cei care achizitioneaza o masina noua/second hand, nu si cei care circula si polueaza, dar au masina deja inmatriculata). Spre exemplu eu am achizitionat de noua masina in 2005, circul foarte frumos cu ea fara sa platesc nici o taxa de mediu/poluare…dar nici nu o pot vinde pentru ca este Euro 3 si nu are acesta taxa platita, costul taxei ar fi mai mare ca al masinii.
– incurajeaza ilegalitatile, pentru ca omul de rand nu isi permite/nu vrea sa dea cateva mii de euro pe o masina, si inca 100-1500 pe taxa de mediu. Prin urmare ori o inmatriculeaza pe Bulgaria, ori face contract de vanzare-cumparare….urmat de contract de comodat pe perioada nedeterminata, astfel incat sa evite acesta taxa stupida.
– este numita „taxa de mediu”, ne puteti spune ce s-a facut pentru mediu din acesti bani? In afara de faptul ca multi au trebuit restituiti in urma proceselor pierdute de statul romana…eu unul nu am vazut/auzit de nici o padure plantata in ultima vreme, sau cresterea spatiilor verzi cu resurse din aceasta taxa….corectati-ma va rog daca gresesc.

Idei ar fi cateva, insa nu are cine sa le ia in seama si sa le puna in practica…sau nu se doreste:

*. Se putea foarte usor modifica impozitul anual al masinii, de genul sa se mai adauge 5 – 10 roni la baza de calcul a impozitarii; astfel incat statul ar beneficia de o suma mai mica de la mai multe cetateni, dar pe mai multi ani (un fel de plata esalonata/in rate a acestei taxe de mediu).
– daca eu platesc 50 eur one time la o masina….si o folosesc 10 ani; masina respectiva o sa polueze 10 ani…nu doar in acel an in care am platit taxa…deci o esalonare anuala ar fi ceva mai logica.
– s-ar elimina multa birocratie/punerea pe drumuri a cetateanului, programari de 2 saptamani la ANAF….etc.
– nu ar mai fi discriminatorie, ar impozita tot parcul auto fara exceptie
– s-ar elimina ilegalitatile…pana la urma, toti cetatenii vor sa aibe masinile inscrise pe numele lor, nu pe Bulgaria sau pe alt nume.

Ceea ce am scris mai sus s-ar putea realiza relativ usor, fara procese pierdute, fara birocratie inutila si cu un real castig atat pentru cetatean, cat si pentru stat.