Principiu de simplificare a procedurilor administrative

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (1 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Buna ziua!

Scriu la recomandarea unei amice, care se pare ca are incredere in faptul ca pot ajuta la imbunatatirea proceselor birocratice administrative.

Cel mai simplu mod de a simplifica procedurile administrative este ca autoritatea centrala sa ceara de la fiecare autoritate sau institutie care elibereaza documente, lista cu aceste documente, prioritizate in functie de numarul lunar de cereri;

Pentru primele 10 cele mai populare cereri din fiecare lista, ar trebui descris, intr-un mod simplu, flow-ul de lucru sub forma unei diagrame de proces – cu identificarea responsabililor (cetatean, autoritate x etc).

Asadar, ar trebui ca in acest proces de simplificare sa se puna accent pe prioritizare a ceea ce se doreste a se simplifica, pornind de la procesele cele mai importante ca numar de cereri/eliberari lunare.

Daca se reuseste pentru fiecare institutie, simplificarea celor mai „populare” proceduri birocratice pentru operatiunile principale, mai mult de jumatate din problema poate fi usor rezolvata.

Succes!