Simplificarea procedurilor de înmatriculare și transfer al vehiculelor

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (Evaluați aceasta propunere)
Încarc...

Problema apare pentru că instituțiile implicate (ANAF -impozite și taxe locale-/Direcția de înmatriculări/Primăriile locale/Poșta Română) nu colaborează între ele și întârzie transferul documentelor interne între acestea.
Pe de altă parte, cu cât este nevoie de mai multe cereri/documente necesare a fi completate de către cetățeni, cu atât mai multe probleme pot apărea.

Studiu de caz:
În situația în care un cetățean își modifică domiciliu în alt județ, acesta are obligația ca vehiculele înregistrate pe numele acestuia să fie transferate la noua adresă de domiciliu (conform actului de identitate).
Ei bine, odată cu solicitarea transferului dosarului de la ANAF/impozite și taxe către noul ANAF/impozite și taxe , este necesară completarea a 2 cereri la vechiul ANAF/impozite și taxe prin care se solicită transferul dosarului către noul ANAF/impozite și taxe.
Bineînțeles că mai este nevoie și de o fișă fiscală pe care se completează vechiul deținător (cu datele de identificare conform carte/talon) și noul deținător (același individ cu noua adresă de reședință) care trebuie să fie validată de către ambele instituții ANAF, cea veche confirmă faptul că datele sunt corecte și cea nouă confirmă faptul că te-ai prezentat la sediu (cu tot cu certificatul fiscal că nu ai datorii la vechiul ANAF/impozite și taxe).
În cazul în care cele 2 ANAF-uri/impozite și taxe nu comunică, cetățeanul rămâne în aer, fără să poată înmatricula vehiculul în noua localitate pentru că DRPCIV nu poate efectua înmatricularea pe raza noii localități, neavând o bază SCRISĂ (sau fără copia unui document pe care oricum îl depun pentru preschimbare – carte de identificare și talon auto+tot timpul carte de identitate).
Și uite așa te plimbi timp de 3 săptămâni, câte o zi cel puțin pierdută în fiecare din cele 3, pentru LIPSA DE COMUNICARE DINTRE CELE 2.
Așa că, o BAZĂ DE DATE COMUNĂ, și renunțarea la completarea a mai mult de 1 cerere, împreună cu prezentarea copiilor documentelor (pentru că niciodată instituțiile statului nu pot face copii ale documentelor, chiar dacă astăzi se folosește SCANER-UL la scară mare) ar simplifica foarte mult procesele de înmatriculare/transfer al vehiculelor și nu numai.
Ca un alt punct important în aceste simplificări, numărul angajaților din aceste instituții nu trebuie să fie neapărat redus, însă trebuie ca fiecare să funcționeze acolo în spate și să își facă treaba (specifică) așa cum trebuie.