Casa judeteana de sanatate

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (1 evaluari, media: 4,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Buna seara. Sotia mea a ramas insarcinata in urma cu 9 luni de zile. Acum a nascut si este sanatoasa atat ea cat si bebelusul. Vreau sa va spun ca in aceste 9 luni am fost alaturi de ea si nu am avut nici un fel de probleme de sanatate, mai putin probleme legate cu institutiile statului, respectiv ANAF, CJAS SI ONRC. De ce? Sotia mea a avut PFA propriu si inainte de a naste a fost nevoita sa se plimbe la toate aceste institutii pentru suspendarea activitatii si depunerea documentelor necesare pentru dovedirea calitatii de asigurat. Vreau sa va spun ca este f greu ca insarcintata in luna a 9 a sa fi nevoita sa te plimbi personal la toate aceste institutii pentru a depune hartii, aceleasi in 3 locuri. In prima faza sotia nu a avut eliberat cardul national de sanatate. Acesta a fost trimis in luna octombrie 2015 dar nefiind acasa , cardul a fost returnat CJAS Sibiu. Ne-am prezentat la CJAS Sibiu la ghiseu si surpriza, sotia figura ca nefiind asigurata. De ce? Pentru ca toate contributiile platite la ANAF nu sunt inregistrate si la CJAS. Nefiind o baza comuna intre institutii , am fost nevoiti sa cautam toate chitantele si deciziile de impunere pentru a reveni din nou la CJAS si a dovedi de fapt ca suntem la zi cu plata contributiilor de sanatate si astfel se justifica eliberarea cardului de sanatate. Toate acestea au necesitat timp pierdut, nervi si stres pentru o gravida care era in luna 9. Ne- am prezentat la ANAF SIBIU pentru plata primului trimestru al anului 2016 si surpriza!! La ANAF nu se pot efectua plati cu cardul , doar numerar. ANAF care administreaza si gestioneaza toate activitatile economice a tuturor persoanelor fizice si juridice, nu iti ofera posibilitatea de a plati cu cardul ci doar numerar. Se poate plati cu cardul si la chioscul din coltul strazii, mai putin la ANAF. LA ORc Sibiu am fost nevoiti sa depunem un dosar de documente pentru suspendarea activitatii ca mai apoi sa ne intoarcem din nou la ANAF pentru prezentarea rezolutiei emise de Orc privind suspendarea activitatii, rezolutie care a trebuit de asemena transmisa si la CJAS Sibiu pentru avizarea si plata concediului medical al sotiei. Nu vi se pare mult pentru o femeie gravida sa umble atat de mult la 3 institutii ale statului si unde am depus aceleasi hartii??? Nu se poate si nu ar fi mai simplu sa incercati o data intocmirea unei baze comune care sa fie accesibila tuturor institutiilor de stat? Este normal ca in anul 2016 la primirea unei amenzi de circulatie luate in judetul brasov si achitata la primaria unde subsemnatul are domiciliu, respectiv jud Sibiu, sa nu figureze ca fiind achitata pe motiv ca eu contravienent nu am transmis dovada platii prin fax sau posta la ipj brasov??? Ma intreb cum se va descurca o persoana varstnica de 60 de ani sa transmita dovada platii la un IPJ din tara? Propunerile mele la tot ce v-am scris mai sus sunt urmatoarele: 1. La inregistrarea unui PFA sau oricare alta forma juridica, contribuabilului sa ii fie alocat un user si o parola, astfel in momentul logarii contribuabilul sa poata vizualiza toate obligatiile care le are fata de stat, decizii de impunere ce necesita a fi achitate, obligatii fiscale ce necesita a fi depuse si termenele de depunere, restante fata de bugetul de stat, etc cat si posibilitatea de plata online, daca vreti ii puteti spune un cont al contribuabilului, 2. Conectarea bazelor electronice a tuturor institutiilor de stat astfel incat sa se poata observa toate informatiile despre un contribuabil, Ex. Amenzi platite, dovada platii CAS ETC. 3. Intocmirea arhivei electronice in cadrul unei baze comune care sa fie disponibila pentru toate institutiile, in aceasta arhiva pe masura ce o persoana fizica sau juridica depune la oricare institutie un document, acesta va fi scanat si introdus in acesta arhiva electronica. In momentul in care eu ma prezint la o institutie si trebuie sa depun de exemplu copie dupa buletin, functionarul poate observa faptul ca aceasta copie a foat depusa si la alta institutie si astfel o poate copia fara ca eu sa mai fiu nevoit sa o depun din nou. Vreau sa va spun ca acum ne aflam in momentul de a depune dosarele pentru indemnizatia de crestere a copilului si pentru alocatia de stat si suntem nevoiti sa depunem documente care le-am mai depus inca o data acum 1 luna la ANAF, ORC SI CJAS. Datorita numarului mare de documente si de obligatii ce sunt in sarcina contribuabilului cat si a lipsei de informare a cetateanului, persoanele risca sa piarda drepturi si chiar sa nu mai uziteze de ele. Odata cu modificarea Codului Fiscal prin care suntem obligati sa platim impozit si pe terenul pe care este construit un imobil, foarte multi cetateni sunt confuzi si nu stiu sa completeze corect formularul eliberat de primarii care necesita a fi completat. De asemenea la aceste formulare suntem nevoiti sa depunem contract de vanzare al imobilului , in copie, pentru a se putea observa suprafata totala si calcula in consecinta impozitul aferent cladirii. Si acest document este atat in posesia primariilor cat si a birourilor notariale si a Oficiilor de Cadastru. Concluzia este ca un document se afla in posesia tuturor institutiilor si cu toate acestea de fiecare data cand ai nevoie de ceva , trebuie sa le depui din nou. Atata vreme cat nj se va informatiza toate bazele de date nu se va produce nici o schimbare. Este adevarat ca odata luate masurile de mai sus, isi vor pierde locurile de munca o sumedenie de functionari publici, insa sistemul va deveni mai performat si in folosul cetateanului. Va multumesc.