Inmatricularea unui autovehicul

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (1 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Iti cumperi o masina din Romania ca orice om . Ai de urmat urmatorii pasi :
1.faci contract de vanzare cumparare 5 bucati si o fisa de inmatriculare (care nu ii vad rostul ) – cost aproximativ 50-60 lei in functie de firma care ti le intocmeste .
2.mergi cu vanzatorul la unitatea fiscala de care apartine sa iti dea inca o hartie – certificat fiscal ca nu are datorii – cost 15 lei eliberarea la urgenta daca nu astepti 3 zile. Stampilezi cele 5 contracte de vanzare plus mai nou trebuie incepand cu anul asta pusa stampila si numar de inregistrare pe fiecare contract plus inca o stampila pe fisa de inmatriculare.
3. Iti faci o programare telefonica sau pe net la Registrul Auto Roman care tre sa iti faca 2 poze la masina , apoi sa iti elibereze un certificat de autenticitate ca e aceeasi masina ca cea din acte (numai in Romania exista asa ceva !). Cost aproximativ 130 lei !
4. Daca nu ai ITP valabil mai dai inca 150 lei tot la RAR asta daca iti corespunde tehnic masina daca nu vei mai plati o taxa de revenire dupa ce revii cu ea reparata
5. Mergi cu toate contractele de vanzare cumparare acum la fiscul tau de unde apartii sa te ia in evidenta, sa iti puna si tie stampila pe fisa de inmatriculare, mai platesti o taxa de 15 lei pentru eliberarea unui certificat fiscal, pentru tine ca nu ai datorii la stat etc.
6. Mergi la Ministerul Finantelor, sa iti elibereze un alt certificat doveditor ca masina are sau nu taxa de mediu sau de timbru platita si nerecuperata, la noi la Calarasi ti se elibereaza in 3 zile ca tre sa vina hartia de la mapa de la Ploiesti ca de acolo apartinem acum de regionala….
7. Dupa mai multe zile (1-2 saptamani de asteptat hartii) mergi la o unitate CEC platesti taxa de talon 37 lei unde stai la o coada de 1-2 ore mereu pentru ca nu au casieri….
8. Mai mergi inca odata la fiscul tau platesti la casierie 68 lei taxa inmatriculare
9.Mergi la serviciul de inmatriculari unde astepti de la ora 8 dimineata sa iti vina randul pe la ora 11 unde ti se spune ca mai trebuie completezi inca un formular cerere de inmatriculare il gasesti la un ghiseu de acte alaturat cost 3 lei, il completezi apoi cand iti vine randul la ghiseu mai dai inca o declaratie pe propria raspundere ca toate documentele sunt autentice, platesti asigurarea obligatorie 800-1500 lei in functie de motor sau varsta daca ai sub 30 ani asigurarea costa intre 2000-6500 lei, platesti numerele de inmatriculare 45 lei la rand sau 80 lei preferentiale, ti se da la mana o hartie in loc de talon pentru ca la noi nu se mai emit taloane…. . Astepti 4-10 zile sa iti vina talonul prin posta acasa !
Si dupa 2-3 saptamani de alergatura si bani dati, stres, lipsa de la serviciu reusesti in sfarsit sa circuli cu o masina care nu mai reprezinta un lux domnilor ci o necesitate !
Nu mai zic de o masina adusa de afara la care tre sa ii mai faci traduceri la acte. Sa platesti taxa de timbru enorma : 8950 lei la un Vw T4 2,5 tdi 150 CP din 1998, masina foarte utila unei familii numeroase ! Eu consider aceasta taxa abuziva si discriminatorie, ar trebui sa plateasca si nemtii si francezii cat platim noi sa fie la nivel european tot ce platim daca tot ne aliniem, nu-i asa?