Refacerea pasaportului romanesc in cazul furtului in strainatate

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (1 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Buna ziua,

As dori in primul rind sa felicit aceasta comisie, ma bucura nespus de mult faptul ca se fac progrese pentru imbunatatirea sistemului
Birocratic Romanesc!

Legat de propunerea mea este foarte important sa va aduc la cunostinta citeva lucruri care stau la baza unei proceduri ce blocheaza buna desfasurare a acesteia.
In primul rind trebuie stiut ca in cazul furtului unui pasaport in stainatate nu exista un numar de urgenta unde poate fi declarat furtul si anularea imediata a pasaportului. Pasaportul romanesc mi-a fost furat mie si sotului pe 5 iunie 2016, iar noi am reusit sa ajungem la Consulatul Roman de la Trieste abia pe 21 iunie 2016, deci ar fi 17 zile in care persoana care a intrat in posesia pasapoartelor sa ne fure identitatea si ulterior folosite in alte scopuri.
– A fost necesara prezentarea noastra in persoana, pe cind s-ar putea trimite aplicatia pentru un nou pasaport online. Se pot aplica masuri de siguranta precum semnatura unui garantor care poate garanta identitatea persoanei in cauza si veridicitatea documentelor trimise. Ne-ar fi scutit cei 500 de kilometri dus intors, nu am fi pierdut o zi de lucru si am fi economisit 100 de euro drumul pina acolo si inapoi.
-Pentru eliberarea pasaportului va trebui sa mergem din nou in
persoana, alti 500 de km, inca 100 de euro pentru drumul dus intors, si o alta zi pierduta de munca. Am inteles ca ni se pot trimite pasapoartele prin curierat doar ca in aceasta privinta Consulatul nu-si asuma responsabilitatea trimiterii lor la destinatie, motivul fiind evitarea pierderii lor. Nu intelegem de ce, pe cind exista varianta de trimitere a documentelor cu confirmare de primire. In acest caz noi va trebui sa luam legatura cu firma de curierat sa stabilim ziua, ora cind vor trebui ridicate pasapoartele, si va trebui sa sunam noi Consulatul sa instiintam de venirea curierului. Nu ar fi fost mai simplu daca acest Consulat ar fi lucrat cu o firma de curierat si ar fi trimis pasapoartele cu confirmare de primire fara a se mai complica atit lucrurile? Plus ca pentru aceasta procedura trebuiesc completate pe loc niste formulare pe propia raspundere in cazul in care dorim acest lucru. Odata ce pasapoartele au ajuns la destinatie, va trebui sa completam o alta declaratie precum ca am intrat in posesia pasapoartelor si sa o trimitem Consulatului cu confirmare de primire pentru a activa pasapoartele. Procedura in sine este foarte anevoioasa, pentru simplificare propunem trimiterea pasapoartelor prin curierat cu semnatura de primire. Este foarte simplu mai ales ca noi platim pentru asta!

Va multumesc!

Cu respect,

Nicoleta Sandru