Digitalizare

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (2 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Cu 4-5 ani in urma, Danemarca a inceput un proces de digitalizare a documentelor si interactiunilor cu institutiile statului. Aceasta Digitalizare presupune crearea unui cont unic, pe baza CNP-ului, fiecarui cetatean (siteul danez www.borger.dk – borger = cetatean) unde cetateanul poate sa solicite online servicii cum ar fi, cazier juridic, card de sanatate european, schimbarea de domiciliu, burse de studii etc. Aceste cereri de schimabre sunt operate de sistem, nefind nevoie de o persoana fizica care sa opereze cererea. Prin acest sistem, se reduc numarul de bugetari si implicit, se reduc costurile. Birocratia este practic eliminata. In mare, sunt 4 categorii in care majoritatea interactiuniilor cetatean – institutii, sunt eliminate. Aceste categori sunt: Familie si copii, Scoala si invatamant, Sanatate si Pensionari. De asemenea, pe site cetateanul poate afla toate informatiile necesare despre fiecare procedura.
Pe langa siteul borger.dk, Danemarca a mai lansat un site, e-boks.dk in care pe acelasi principiu, un cont unic pentru fiecare cetatea, se primesc facturile, instiintarile, notificarile din partea sectorului privat sau public, in format electronic, nemaifiind nevoie de consum de hartie, postasi pe drumuri, costuri cu salarii, logistica etc. Acest proces este unul de durata medie dar care ar reduce birocratia la minim.

surse: http://www.digst.dk/Servicemenu/English/News/Delegation-visits