Taxa auto

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (Evaluați aceasta propunere)
Încarc...

Problema sta asa: se cere o taxa auto care a purtat „N” denumiri de-a lungul timpului. Cetateanul isi cumpara o masina, pe care da, sa zicem 5000 de euro. Constata ca taxa ar fi de 7500 de euro, pentru ca masina are 8-10-12 ani si e Euro 3. O sa renunte la masina? Nu. Are 12500 de euro? Nu, ca daca ar fi avut si-ar fi luat masina de toti banii. Va plati taxa asta? Nu. Ce va face? Va cauta sa o ocoleasca. O sa inmatriculeze masina la bulgari, la moldoveni, la unguri, la lituanieni, in Anglia, oriunde, ca romanul e inventiv. Pai si cum ramane cu poluarea? E simplu: masina circula in tara, deci polueaza. Bine, dar plateste rovinieta, macar. Mnu, nu chiar, pentru ca daca nu e oprit in trafic si amendat, ceea ce se intampla foarte rar, va putea circula bine merci pentru ca amenzile nu ajung in statul unde e inmatriculata masina. Taxe? Asigurari? ITP? Toate platite in statul in care e asigurata masina. Deci poluarea in Romania, taxele in strainatate! Halal! Faceti un mic studiu: fiecare judet bulgaresc care are granita cu Romania scoate anual din taxe de inmatriculare si conexe intre 1 si 5 milioane de euro. E maruntis? Inmultiti cu 9 ani, de cand a aparut taxa asta si rezulta niste sume. Bulgarii percep si ei o taxa de poluare, dar e decenta, de ordinul sutelor de euro, nu al miilor. Aceeasi masina din exemplul initial a fost inmatriculata cu 600 de euro in Bulgaria, fata de >7500 Euro in Romania.