Eliminarea dosarelor stufoase şi multiplicării documentelor

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (2 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

La ora actuală, activitatea didactică este sufocată din ce în ce mai mult de documente cerute pentru absolut orice. Activităţi „Şcoala Altfel” – raport final. Activităţi extracurriculare – raport. Dosar gradaţie de merit – 1-2 bibliorafturi, în funcţie de activităţile desfăşurate. Dosar Diplomă „Gheorghe Lazăr” – 1-2 bibliorafturi, în funcţie de activităţile desfăşurate. Excursie – dosar obligatoriu. Inspecţii – planificări, planuri de lecţie, fişe de evaluare. Şi lista poate continua la nesfârşit. Atât timp cât cadrul didactic trebuie să facă o lungă listă de documente, munca efectivă la clasă scade drastic. Un mijloc mult mai simplu ar fi digitalizarea acestora. Fiecare cadru didactic să dispună de un token pentru semnătură digitală.

În cazul planificărilor, planurilor de lecţie, fişe de evaluare, toate documentele vor fi în format electronic, semnate digital de către cadrele didactice şi, după caz, de director, director adjunct, inspector de sector, metodist etc. Documentele stocate pe un server local vor putea fi modificate de către cadrul didactic şi doar vizualizate de către inspectorii şcolari, pentru desfăşurarea diverselor inspecţii ce pot fi la clasă.

Pentru dosarele de gradaţie de merit sau diploma „Gheorghe Lazăr”, se va reduce multiplicarea inutilă a multiplelor documente obţinute de cadrele didactice în decursul anilor, originalele având nevoie doar să fie scanate şi introduse într-o platformă, tot la nivel local. Astfel, în cazul în care cadrul didactic nu obţine gradaţia, anul viitor nu va mai fi nevoit să reia dosarul de la bun început, ci doar va adăuga pe platformă documentele obţinute în ultimul an de activitate.

Fişele şi rapoartele de evaluare/autoevaluare ar putea fi ţinute pe o platformă online, accesul făcându-se cu un certificat digital precum cel de la examenele naţionale. Cadrul didactic îşi va completa punctajul, va semna digital, Consiliul de Administraţie va putea introduce punctajul, în cazul funcţiilor de conducere ISJ-urile vor introduce şi ele punctajul, la final urmându-se a se da calificativul final.

Într-adevăr, investiţia pe termen scurt este mare, dar pe termen mediu şi lung se vor reduce costurile cu echipamentele de birotică şi papetăria, cadrele didactice vor dispune de mai mult timp pentru pregătirea lecţiilor, iar actul educaţional va creşte calitativ.