Proceduri şi Instrucţiuni de Aeronautică Civilă- Licenţierea Personalului Aeronautic Navigant Paraşutist PIAC-LPAN P, Editia 1/2007

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (2 evaluari, media: 5,00 din maxim posibil 5)
Încarc...

Conform procedurii indicate mai sus în cazul în care ești un cetățean român cu o licență străină de parasutism ( si majoritatea parasutistilor au liciente USPA <>) sau un cetățean străin cu licență dintr-o țară străină, pentru a putea să faci parașutism recreațional în România licența trebuie echivalată cu o licență românească sau recunoscuta, un proces birocratic lung care poate fi realizat doar la biroul Aeroclubului Romaniei din București, de luni până vineri, sau recunoscută de AR prin intermediul unui instructor licențiat corespunzător pe aerodromul de unde se va face zborul. Această licență este valabilă maxim 15 zile și poate fi emisă de maxim 3 ori pe durata unui an calendaristic.

Nu cunoaștem care a fost explicația tehnică și nici care a fost
interesul legal care se doresc a fi reglementate prin aceasta limitare
a valabilității, însă susținem că această limitare la doar 15 zile
încalcă prevederile legale comunitare și instituie o discriminare între
diferitele tipuri de licențe de parașutism.
Astfel, de exemplu, un parasutist licentiat BPA (British Parachute
Asociation) nu poate efectua activitati de parasutism in România
decat 15 zile si maxim 45 de zile intr-un an, desi în celelalte tari
membre EASA poate efectua parasutism atata timp cat licenta sa
BPA este valabila fara nici o recunoastere sau echivalare. La fel, un parasutist licentiat USPA (United State
Parchute Asociation), deși poate efectua parasutism oriunde in
lume și chiar fara nicio recunoaștere, pentru ca licientele USPA sunt considerate un standard in domeniu si sunt universal acceptate, pe teritoriul României ar putea efectua salturi doar 15 zile si maxim 45 de zile intr-un an.

In masura in care licentele USPA, BPA sunt toate peste un
standard minim stabilit de FAI, standard spre care tinde si
sistemul national de parasutism consideram ca ar trebui ca in
conformitate cu principiul recunoasterii reciproce sa se recunoasca toate licentele de parasutism emise de in conformitate cu standardul minim FAI si in mod explicit cele emise de USPA si BPA ( avand in vedere
ca acestea impreuna fac majoritatea parasutistilor din lume),
iar locatia organismului emitent al licientei sa nu fie legata in
nici un fel de nationalitate sau resedinta in conformitate cu
principiile superioare ale EASA.

Consideratii paralele:

Permisul de conducere:
Dacă permisul dumneavoastră de conducere este eliberat de o țară din UE, este recunoscut peste tot în Uniune și îl puteți folosi atâta timp cât:
permisul este valabil ați împlinit vârsta legală de la care puteți conduce un vehicul de categorie echivalentă permisul nu este suspendat, restricționat sau revocat în țara care l-a emis.
Dacă doriți, puteți să înlocuiți permisul de conducere cu unul din țara UE în care v-ați mutat. Nu sunteți însă obligat să o faceți

EASA – PPL ( Licence de pilot EU )
In every member country the respective national aviation authority issues licences, according to the standards set by the EASA. Just like with a car driving licence, you can get your licence in any member country, irrespective of your citizenship.
Si conform EASA nu exista obligativitatea pre schimbarii in functie de nationalitate, locul de obtinere, sau resedinta.

Cu o licenta de avion tip PPL poti fi responsabil pentru pana la maxim 19 pasageri si poti zbura deasupra zonelor dens populate, iar permisul de conducere afecteaza mare parte a populatiei adulte, de ce ar avea o licenta de parasutism sportiva conditii mai restrictive de recunoastere reciproca si valabilitate? , mai ales considerand ca aceasta afecteaza un grup restrans de oameni care sunt doar responsabili pentru iei insisi.