Ref. Sistemul National de Raportare FOREXEBUG

foarte slabaslababunafoarte bunaexcelenta (Evaluați aceasta propunere)
Încarc...

Ministerul Finantelor a introdus Sistemul National de Raportare FOREXEBUG, care ar putea transparentiza si mai mult decât in prezent raportarea interinstitutionala si activitatea atat la nivel central, cat si la nivel local.

Referitor la acest sistem si nu numai, va supun atenției următoarele aspecte:
1. posibilitatea ca unele tipizate si/sau registre sa fie facute – in limita posibilitatilor – doar in varianta electronica, cu semnătura/avizare electronica din partea ordonatorului de credit, nu si pe suport hartie?
Exemple de astfel de documente:
·ordinele de plata
·registrele de casa si cele aferente datoriei publice
·rapoartele periodice, cum ar fi anexele privind darea de seama
·deschiderile si dispozițiile de credite bugetare
·alte documente care trebuie transmise periodic sau de cate ori e necesar catre Direcțiile de Trezorerie

Rezultate posibile:
– un plus de transparenta si o evidenta mai clara, atat pentru Ministerul Finantelor cat si pentru instituțiilor subordonate
– eficientizarea activitatilor
– cresterea fluxului de lichiditati al companiilor care lucrează cu administrația publica, prin efectuarea mai rapida a plăților
– reducerea volumului de adrese primite, printr-un răspuns mai rapid la solicitările venite din partea contribuabililor si scăderea posibilității ca aceștia sa revină cu alte adrese pentru aceiași problema
– o usurare a muncii, prin posibilități multiple si detaliate de raportare electronica
– un consum mai mic de hârtie pentru documentele care trebuie semnate in original, eventual in mai multe exemplare

2. Este posibil ca in momentul in care in sistemul FOREXEBUG se fac rezervari de angajamente sa se faca automat si dispoziții si deschideri bugetare pentru respectivele sume si articole bugetare?
In cazul in care se doreste aprobare lor de catre ordonatorul de credite, este posibil ca aceasta aprobare se sa faca prin accesarea aplicatiei FOREXEBUG de catre ordonatorul de credite si bifarea/accesarea unui camp special creat?

Rezultate posibile:
– eliminarea pe suport fizic a 6 documente care compun o deschidere/ dispoziție pentru credite bugetare, documente care iau aproximativ 10-15 min pentru a fi completate pe un articol si trebuie sa ajuga la Trezorerie in original, adica un drum dus-intors care poate insemna pana la 1-2 ore
– vor exista mult mai putine cazuri in care platile sa nu poata fi facute pentru ca „nu este disponibil” sau se „depaseste creditul”
In prezent, pentru fiecare articol bugetar pentru care este nevoie de deschidere de credite, se completeaza 3 documente la care se adauga 2 borderouri si o alta anexa, după caz:
1) dispozitie bugetara privind repartizarea creditelor bugetare,
2) cererea pentru deschiderea de credite bugetare
3) nota justificativa
4) borderoul de inaintare a cererilor
5) borderoul centralizator al dispozitiilor bugetare
6) anexa 2 a Ordinului 501/2013
Un caz similar este cel al anexei 2 din ordinul 501/2013 care se face in prezent la inceputul fiecarei luni si ori de cate ori e necesar.